С първообраза от 2016 г. Toyota разбуни духовете в компактния SUV сегмент, предлагайки купеобразен кросоувър, чийто дизайн остана притегателна сила за клиентите през целия му жизнен цикъл. Доказателство за това са реализираните над 840 000 продажби в Европа.
Но този дизайн доведе и до друго, цели 36% от клиентите на първото поколение Toyota C-HR дойдоха от премиум сегмента. Новият модел, с изключителното си излъчване, оборудване и задвижване кара Toyota да смята, че цели 65% от клиентите му ще са нови, търсещи премиум изживяването и усещането от новия си автомобил.
Toyota C-HR
За да покрие очакванията (своите и на клиентите), Toyota продължава да залага на успешната формула, но в новото, второ поколение на C-HR тя е доусъвършенствана. За това говори простият факт, че моделът изглежда като концептуална разработка, предназначена за светлините на прожекторите в някоя бляскава изложбена зала.
Но той отново ще радва клиентите на Стария континент с дръзките си линии, които го отличават рязко от огромния брой конкуренти в сегмент.
По-широката с 35 мм стойка е допълнена от нови по-големи алуминиеви колела (до 19 инча) и с 25 мм по-къс преден надвес. Тези промени в пропорциите правят модела да изглежда балансиран и динамичен, независимо от ъгъла от който го погледнете.
3D архитектурата на предната част в стил „глава на чук“ е интерпретирана по нов начин, за да включва впечатляващи изцяло LED предни светлини, интегрирани в общ блок с мигачите в рамките за още по-впечатляващ дизайн с форма на стрела.
Като иновация от първата си поява на пазара, моделът се отличава с уникалната си LED задна светлинна лента, изписваща името на модела, която предлага динамична последователност от светлинни ефекти, за да приветства водача и пътниците.
Новият Toyota C-HR предлага премиум стилистични и технически решения като интегрирани във вратите дръжки, стилов елемент, предлаган за първи път от Toyota.
Моделът се откроява и със селекция от цветове, включително новите Кехлибарено жълто (Sulphur) и Платинено сиво (Precious Silver), които са налични ексклузивно за моделите „bi-tone+“ през първата година от представянето на пазара, заедно с Огнено червено и Динамично сиво. Двуцветна комбинация „bitone+“ отива по-далеч, като разширява контрастното черно до задната част на автомобила. Цветовата палитра допълват още седем цвята.
Премиум усещането в интериора на Toyota C-HR е издигнато до нови висоти благодарение на нови материали, съчетани с висококачествени детайли. Конфигурацията на цялото вътрешно пространство е нова. Концепцията „Крило” обединява характерен осветен контур в предните врати, който минава в горната част на арматурното табло и така пътниците имат усещането, че са обгърнати от автомобила.
Неговата „прегръдка” може да се усети още при приближаване и отключване на автомобила, при които пътниците са посрещнати със светлинна приветствие. За тяхното настроениe се грижи и 64-цветно амбиентно осветление, което променя нюанса си на всеки кръгъл час.
Всички нива на оборудване на новия Toyota C-HR разполагат с изцяло нов, 12,3-инчов напълно дигитално приборно табло. Дисплеят може да се променя на базата на четири теми – Casual, Smart, Tough или Sporty – и три персонализирани оформления на уредите.
По-свързано мултимедийно изживяване е налично благодарение на Toyota Smart Connect, който включва вграден гласов асистент и безжична връзка със смартфон чрез Apple CarPlay или Android Auto, както и 8- или 12,3-инчов сензорен екран, в зависимост от нивото на оборудване.
Уникалният панорамен стъклен покрив, наличен за нивата на оборудване PREMIER EDITION и GR SPORT, осигурява повече усещане за простор. Използвайки иновативни покрития, които пропускат по-малко емисии и инфрачервени лъчи, той запазва топлината в купето в по-хладните дни и предотвратява прекомерно нагряване при слънчево време.
Вниманието към детайла демонстрират специално изработени метални високоговорители JBL с решетки с преливащ визуален ефект и превъзходно качество на звука. А въздухът в купето се пречиства от технологията nanoeX, която разпръсква микроскопични капчици вода, за да го пречисти, да премахне алергените, да намали миризмите и да осигури по-добра хидратация на кожата.
Но Toyota C-HR не може и не бива да се свързва само с дизайн. Новият Toyota C-HR е екологичен лидер в моделната гама на Toyota, поставяйки нови стандарти за устойчивост, намаляване на емисиите и използването на рециклирани материали.
В сравнение с предшественика си, новото поколение използва двойно повече рециклирана пластмаса, която сега може да бъде открита в повече от 100 различни части. Това включва 19 части, които се състоят от поне 80% рециклиран материал.
Емисиите СО2 се намаляват чрез използване на нов процес на боядисване с боя на водна основа за части на бронята. Чрез преминаването от кожа към синтетично покритие на волана с материали с неживотински произход се намалява въглеродния отпечатък на този детайл.
За първи път в Европа новият Toyota C-HR използва високоякостна стомана 2000 MPa, от която са изработени B-колоните. Това спомага за постигане на много високата устойчивост на усукване на каросерията, като същевременно се снижава теглото на компонентите с 3,5 кг и се елиминира точковото заваряване. По този начин, с 10% се намалява отделяният CO2 по време на производствения процес.
Новият Toyota C-HR се предлага с четири електрифицирани задвижвания – Hybrid 140, Hybrid 200, Hybrid 200 AWD-i и Plug-in Hybrid 220. Всички те разчитат на пето поколение на хибридната технология, пионер на която на световния пазар е именно Toyota.
Мощността варира от 140 до 220 к.с., вече имаме версия със задвижване на четирите колела. За пръв път имаме и Plug-in хибриден Toyota C-HR, който обещава до 62 км движение само на ток.
Невъзможно е да не споменем и факта, че всички версии на новия Toyota C-HR са оборудвани със системата Toyota T-Mate, която включва най-новото поколение Toyota Safety Sense, гама от технологии за активна безопасност и функции за подпомагане на водача. Безопасността е един от стълбовете, върху който е изграден успехът на Toyota.
На пазара в България новият Toyota C-HR дебютира с две специани версии GR SPORT (нова технология на окачването, 19-инчови колела, head-up дисплей и детайли на GR дизайна) и Premiere Edition (панорамен стъклен покрив, впечатляващ нов характерен цвят и head-up дисплей). И двете идват с новата цветова схема „bi-tone+“.
Стартовата цена на Toyota C-HR е 59 990 лв. с ДДС за Hybrid 140 и ниво на оборудване Cult. Изпълнението Premiere Edition започва от 85 990 лв. (Hybrid 200), докато оборудването GR SPORT се предлага за Hybrid 200 AWD-i, като цената стартира от 89 490 лв. с ДДС.