И зображения на възродения “Москвич” се появиха за първи път официално по време на визита на кмета на руската столица Сергей Собянин в завода, доскоро собственост на изтеглилата се от страната френска компания Renault.
Снимките се видяха от предаванията на телевизии, които показаха слайдове. Както личи, за начало явно ще се разчита на четири модела - все компактни SUV.
Направихме колаж, на който с просто око се потвърждава информацията от пролетта, че новите “москвичи” ще са пребрандирани модели на китайската компания JAC Motors, осигурена от партньора в начинанието ПАО “Камаз”.
Голямата снимка е от изображение от събитието, а малките - от сайта на JAC. От ляво на дясно - Sehol X4 (или Jiayue), JS4 и JS7.
Подразбира се, че това не бе съобщено от Собянин и другите шефове пред десетките руски журналисти. Градоначалникът изтъкна ролята на “Камаз” и начерта плановете за бъдещето - на етапи, цитиран от ТАСС и "Интерфакс".
Първият включва осигуряване на изцяло локално производство, като за целта се търсят и създават местни доставчици на части и компоненти. Неотдавна руското правителство обяви, че отпуска сериозна сума за подпомагане на такова производство. Владимир Путин призова за това.
Паралелно с това, започвала разработката на собствена платформа, която да позволи “московчанинът” да се предлага и като електромобил. Тя е наречена “Москвич”. Тук една скоба - JAC Motors прави EV, някои от посочените по-горе модели (или с техните букви) са именно такива.
Собянин продължи с думите, че всичко се правело в името на това да се съживи местното производство - да има работа за служителите, а клиентите да получават качествни коли. Вече са изплатени 691 милиона рубли като заплати и осигуровки на работниците от държавата - след изтеглянето на Renault.
Целта е в завода, а и при доставчиците, да се трудят над 40 хиляди души, на колкото възлиза работната на сила на АвтоВАЗ, който прави “Лада”.
А конкретните цели, посочени от кмета, включват следното - до края на тази година да бъдат произведени не по-малко от 600 коли, като около 200 от тях да са електромобили.
За 2023 г. - 50 хиляди (10 000 EV). За 2024 г. - поне 100 000 (20 хил. EV). Цени не бяха оповестени. Правителството в “Кремъл” ще оказва всякаква помощ на “Камаз” и “Москвич”, увериха на брифинга.
За финал - едно уточнение, въпреки че мнозина за наясно. Разработката на платформа за автомобил (или повече) обикновено отнема години и милиарди.