Новият Mercedes-Benz GLC излиза като бензинов и дизелов хибрид

Компактният SUV е малко по-дълъг, с увеличено междуосие и с повече лукс в интериора

Mercedes Benz GLC

Mercedes-Benz

А ко някой се оплаче днес от липса на новини от Mercedes-Benz, грях му на душата. В деня, в който най-накрая бе изваден на показ Mecedes-AMG One, компанията показа още един изцяло нов модел - GLC.

Той е малко по-голям и по-лускозен, не много променен на външен вид, но носещ нещо и от двата свята - този на двигателите с вътрешно горене и на електромобилите, защото е “мек хибрид”. Както с бензинов, така и с дизелов двигател. Но може да бъде и "плъг-ин". Сред достойнствата му е разнообразието в това отношение.

Mercedes-Benz

Което не е лишено от логика, защото е сред най-продаваните модели с трилъчевата звезда - от 2015 г. досега са доставени почти 2 милиона броя. И то в много конкурентен сегмент, в който си съперничи най-вече с BMW X3 и Audi Q5. Има близка родствена връзка с С-class и произлиза от ъпгрейтната версия на платформата MRA.

Дължината на GLC e 4716 мм (с 60 мм повече от своя прешественик), широчината - 2075 мм (21 мм по-тесен), а височината - 1650 (4 мм по-нисък). В същото време междуосието е с 15 мм повече (2888 мм). Както личи и от данните, малко по-издължен е, повече към кросоувър, отколкото към SUV, а това предполага и по-добра аеродинамика (като потвърждение коефициентът му на въздушно съпротивление е 0,29 спрямо 0,31 на предшественика), без да се губи от вътрешното пространство, напротив.

 Mercedes Benz GLC

Mercedes-Benz

Mercedes Benz GLC

Промените в дизайна са по-скоро еволюционни, не толкова смели, но това не е изненада. Предната решетка е по-изразена, светлините са променени и подчертани. Като цяло изглежда по-свежо, по-спортно.

Доста по-променен е интериорът - също логична, очаквана стъпка. Таблото и централната конзола с тези екрани приличат на тези от електромобилите на Mercedes. Компактният SUV е снабден с модерни информационно-развлекателни системи, а също и с тези за пасивна и активна безопасност, за защита, за комфорт (седалките се подгряват).

Mercedes-Benz

GLC 300 e със задно предаване от 2-литров бензинов двигател и 9-степенна трансмисия, като максималната мощност е 258 к.с., а макс. въртящ момент - 399 Нм. Тук може да се прибави и 4MATIC. В добавка имаме 48-волтова технология, която включва втората генерация на стартер генератора на компанията. С едни 23 к.с и още 200 Нм отгоре.

От място до 100 км ускорява за 6,2 сек.

Mercedes-Benz

Дизелът е 220d - 2-литров турбо, 197 к.с., в комбинация със същата система за още тяга от електричество.

Налични са и 3 “плъг-ин” хибрид задвижвания -  GLC300e (204 к.с., общо 312, за което помага електромотор), GLC400e (251 к.с., общо 380 к.с.) и GLC300de (197 к.с., общо 334 к.с.).

Само на електричество могат да изминават 100-120 км. Засега не се обявява когато точно статират продажбите. Догодина ще има AMG версия.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Mercedes-Benz