Т ова е Mercedes-AMG One. Автомобилът, за който преди броени дни босът на марката от Щутгарт Ола Калениус заяви, че в борда сигурно са били пияни, когато са казали “Да” за реализирането му.
Mercedes-AMG One
Случва се преди повече от 5 години, идеята е на AMG, осъществяването отне много повече време от планираното, но в крайна сметка Project One бе доведен докрай. До One.
Ето го на 1 юни: модифициран двигател от Формула 1, 1063 к.с. максимална мощност, хибридно задвижване. Всичко това за “цивилна употреба”. Което няма как да не събуди детското в нас на този ден. И не само на този.
Да започнем от двигателя, около който се върти проектът и маркетингът сочи в тази посока. Това е 1,6-литров V6 агрегат до 11 000 оборота, подпомаган от турбочарджър и електромотори. Той е с двоен горен разпределителен вал, въздушни клапани, директна инжекция и използва сложна система за отработените газове.
От тук идват 574 к.с. След това наред са електромоторите. Два са разположени отпред и генерират 326 к.с. заедно при 50 000 об/мин! Третият е при двигателя с вътрешно горене (на коляновия вал) и от него може да се разчита на 163 к.с. За да получим 1063 “коня”.
Четвъртият е в дуо с турбото за още 122 к.с. При него има възможност също така за възстановяване на енергията от турбото и изгорелите газове, които го завъртат.
Не трябва да забравяме, че Mercedes-AMG One е “плъг-ин” хибрид. Предизвикателство пред инженерите е било охлаждането на литиево-йонните батерии с капацитет 8,4 кВ/ч. Както и запазването на по-ниско тегло. И това е станало чрез сложна система, благодарение на която температурата е около 45 градуса по Целзий.
А предвид всичко казано и постигнато, теглото на уличния болид е едва 1695 кг. Само на ток той може измине около 20 км.
Ускорението до 100 км/ч отнема 2,9 сек. а до 200 км/ч - 7 секунди. Максималната скорост е 350 км/. А предаването е двойно чрез 7-степенна автоматизирана трансмисия, разработена специално за возилото.
Нататък имаме монокок шаси и “пуш-род” окачване - също направено специално за колата. Амортисьорите са регулируеми и разположени напречно. Очакването дава три възможни режима - Comfort, Sport и Sport +, като според избрания се намесва и въртящият момент.
Има активни спойлери и преден дифузьор, а също така задно крило. Mercedes не казва колко е силата на притискане, но пояснява, че тя се променя до пет пъти между различните режими.
В интериора е поработено доста. Воланът е като от Формула 1, седалките са специално направени, също и педалите. Виждате 10-инчов дигитален екран. Не е точно Формула 1 изживяване, но идеята не е и била да бъде такова. Все пак колата е за нормална употреба и трябва да имате някакви удобства. Разполагате с климатик и екран с камера, които заменят огледалото за задно виждане.
Гумите са Michelin Pilot Sport Cup 2 M01 - отново, специално за този автомобил. Те обуват 15,6-инчови карбоново-керамични дискове - 6-бутални апарати отпред и 4- отзад.
Освен ако нещо не се промени от първоначалните планове, Mercedes ще произведе 275 броя за по 2 милиона евро стартова цена. Твърди се, че вече са разпродадени на отбрани хора - стари клиенти, доказано лоялни.
След 20-ина дни ще видим Mercedes-AMG One в действие на Фестивала на скоростта в Гудууд.
А, да, честит 1 юни малки, големи и още по-големи!