Toyota остава един от малкото производители, непоколебими във вярата си в двигателите с вътрешно горене, като дава приоритет на хибридите пред електромобили. Слуховете от Япония предполагат, че 2.0-литровият двигател на Toyota с турбокомпресор, който в момента е в процес на разработка, може да генерира до 600 к.с. в състезателната си форма с най-висока спецификация - без каквато и да е електрификация.
Очаква се високопроизводителна пътна версия да предлага 400 к.с. и 550 Нм. Съобщава се още, че се работи и по-малко мощен вариант, който цели 300 к.с. и 400 Нм.
Позовавайки се на вътрешни източници, Best Car съобщава, че състезателната версия на 2.0-литровия агрегат може да генерира 600 к.с., което значи 300 к.с. на литър работен обем. В момента не е ясно кои състезателни или рали автомобили от Toyota Gazoo Racing могат да използват това задвижване, но можем да спекулираме относно серийните модели.
Двигателите с по 300 и 400 „коня“ звучат идеално за бъдещи спортни автомобили. Смята се, че Toyota обмисля както EV, така и ДВГ версии на преродения MR2 роудстър. На върха трябва да имаме 2,0-литров двигател със системата GR-Four 4WD. Същата комбинация може да се използва за възраждането на Celica, потенциално като купе с две врати с предноразположен двигател.
Всичко това трябва да се приема с едно на ум, тъй като, ако Toyota MR2 GRMN все пак се появи, то вероятно тя ще е в лимитирана серия, изключително за японския пазар. Спекулира се също, че изборът може да е между 8-степенна автоматична и 6-степенна ръчна, подобно на опциите, налични в хотхечовете GR Corolla и GR Yaris.
През май 2024 г. Toyota потвърди разработването на нови 1,5-литрови и 2,0-литрови двигатели, като част от сътрудничеството си със Subaru и Mazda. Въпреки че автомобилният производител не предостави никакви конкретни подробности, той подчерта, че новите двигатели ще бъдат високоефективни, мощни, готови за хибридизация и съвместими с алтернативни горива. Toyota изрично заяви, че новият 2.0-литров двигател с турбокомпресор ще надмине сегашния 2,4-литров турбо агрегат по мощност, като същевременно ще бъде по-малък по размер и по-икономичен. Освен това съвместимостта му с въглеродно неутрални горива предполага, че може да остане жизнеспособен дори след потенциални забрани за традиционните бензинови и дизелови задвижвания.