Д окато някои производители залагат на електричеството, който процес така или иначе ще отнеме години, Toyota залага на двигателите с вътрешно горене.
Далеч преди тяхното въвеждане в серийните автомобили, новите 4-цилиндрови ДВГ-та бяха показани преди две седмици. Сега главният технологичен директор на японския производител дава повече детайли за бъдещото развитие на продуктите.
Говорейки с Automotive News, Хироки Накаджима определя новите 1,5- и 2,0-литрови двигатели като потенциални „game-changer solution." Той казва, че ще са „напълно различни“ спрямо сегашните ДВГ-та.
Макар водородните автомобили да не успяват да дръпнат, Toyota казва, че развойният процес по Mirai е помогнал на инженерите да научат повече за топлинната ефикасност на двигателите.
Накаджима не влиза в подробности за термалната ефикасност, но Toyota намеква за 40% от няколко години. Nissan дори говори за 50% благодарение на своята технология e-Power, която използва ДВГ-то като генератор на електричество. Mazda също пое в същата посока с роторния двигател в MX-30.
Накаджима споменава, че новите двигатели ще са с по-къс ход на буталата, което било 4много трудна задача за изпълнение“. Новите 4-цилиндрови мотори ще бъдат по-малки, за да „революционизира пакетирането“ на автомобила. Това ще спомогне за снижаване на предницата на автомобилите, което от своя страна ще спомогне за по-добра ефикасност заради оптимизиране на въздушния поток. Загубеният в процеса въртящ момент ще бъде компенсиран от мигновената реакция на електромотора. Тези нови двигатели се разработват с мисъл да работят в хибридна конфигурация.
Първите автомобили с тези нови двигатели се очаква да излязат по улиците през 2027 г. Накаджима твърди, че новото поколение двигатели „предлагат много пространство за игра“, което може да се тълкува като възможност за имплементиране на различни инженерни похвати.