Н яма съмнение, че най-важната битка при електрическите автомобили в момента е при батериите. Индустрията се надпреварва да направи ново поколение по-леки, екологични, мощни, сигурни и евтини батерии. Който успее да го направи пръв, ще има голямо предимство.
Сегментът е „отворен“, т.е. все още не е завладян от големите компании и има множество проекти и от стартъпи. Един от тях е StoreDot, който работи по нов тип батерия, съобщава InsideEVs.
Батерията не деградира дори и след множество презареждания с бързи зарядни. Обикновено този процес води до постепенна загуба на капацитет. Проектът на StoreDot обаче успява да избегне този ефект.
Компанията казва, че е извършила 1000 последователни бързи презареждания с много висока мощност на една и съща батерия. Зарежданията са били от 10% до 80% заряд за 10 минути. Освен това са правени и тестове на презареждания от 0% до 100%.
Тестовете са показали, че при бързото презареждане от 10% до 80% батериите на StoreDot не за отчели никаква деградация и са се представили идентично с тези, които са презареждани бавно от 0% до 100%. Това означава, че въпросните батерии ще могат спокойно да се презареждат с много мощни зарядни за няколко минути, без клиентите да се притесняват, че това ще ги увреди.
„Тестовете показаха, че е безопасно за новите ни силициеви батерии да се зареждат бързо, както хората иска, като същевременно запазиха дълготрайността на акумулаторните клетки – решаваща комбинация за намаляване на безпокойството на потребителите и за постигане на широко разпространение на електромобилите. Значението на тестването на нашите силициеви батерии при различни условия на употреба показва устойчивостта на нашата батерия, независимо от навиците за зареждане на водачите, честотата на зареждане или мощността на зарядното устройство“, казва д-р Дорон Майерсдорф, главен изпълнителен директор на StoreDot.
Сега StoreDot преминава към следващата фаза – увеличаване на капацитета и пробега на батериите. Компанията казва, че през тази година 15 автомобилни производители са получили първи пробни бройки на батериите, за да ги тестват. Сега някои от тях вече получават и вторите проби.
StoreDot казва, че през 2024 г. очаква да има готови батерии XFC, които да могат да зареждат 160 км. пробег за пет минути, а през 2028 г. времето ще падне на 3 минути. Компанията има партньорства с Daimler, Volvo Cars, Polestar, VinFast и други производители.