"Tesla трябва да намали разликата с нас. В действителност, ние не виждаме разлика с Tesla." Така шефът на производството на BMW Group, Милан Неделкович, отговаря на въпрос на Automotive News как немската компания ще намали разликата с конкурентите, включително с най-обсъжданото име в индустрията, това на Tesla.
Изявлението на Неделкович показва колко уверена е немската компания относно новите цилиндрични батерии, първите екземпляри от които започнаха да слизат от производствената линия в комплекса, разположен на около 15-ина километра от Мюнхен.
В сравнение с предишното поколение призматични литиево-йонни батерии, цилиндричните клетки Gen 6 на BMW имат потенциала да намалят производствените разходи наполовина, като в същото време предлагат 30% повече пробег в различен като размери пакет. Това значи 800 км пробег. Батериите пък ще могат да се зареждат с максимална скорост 270 kW.
Тези батерии са с диаметър 46 мм, като ще има два варианта: с 95 и 120 мм височина, което ги прави малко по-големи от 4680 на Tesla, чиито диаметър е 46 мм, но височината е 800 мм.
НО, винаги има едно но, тези батерии все още не са готови за масово производство. За момента се правят тестови серии от батериите в споменатия завод на BMW. Плановете обаче са те да се произвеждат в до 6 гигазавода за батерии на CATL и Eve Energy от 2025 г. Това е моментът, когато ще се появи и първия електромобил Neue Klasse.
Така че към момента баварците искат да усъвършенстват технологията в своята производствена мощност, а след това да я предостави на доставчиците си, които да произвеждат клетки в Европа, Китай и Северна Америка.