Z-серията на Nissan започва своя живот през 1969 г., когато в Япония дебютира Fairlady Z, а в САЩ - 240Z. Това е автомобил, разработен от ентусиасти за ентусиасти. От вчера този завет продължава своя живот с дългоочакваната поява на седмото поколение на модела.
Той запазва автентичността на спортните автомобили от старата школа на автомобилостроенето, но с модерен подпис. Екстериорът продължава дизайнерския език на класическия спортен автомобил със задно задвижване, а дългият преден капак и къси надвеси отдават почит на първото поколение.
В този ретро чар са вградени LED фарове, които се характеризират с два полукръга, познати от Fairlady 240ZG. Новите 3D LED стопове интегрират модерна технология в дизайнерската препратка към Z32 300ZX.
Под предния капак на 2-местния спортен модел е монтиран 3,0-литров битурбо V6, задвижващ Infiniti Q60. Максималната му мощност е 400 к.с., а въртящият момент от 475 Нм се предава към задните колела посредством 6-степенна ръчна скоростна кутия с EXEDY съединител. И това ако не е наслада за всеки автомобилен ентусиаст! Моделът ще се предлага и с нова 9-степенна автоматична трансимисия с алуминиеви планки за смяна на предавките от волана. Тя е с два режима: основен и спортен. Последният променя звука на двигателя, скоростна на превключване на предавките и характеристиките на дроселовата клапа.
В интериора също е наблегнато на ретро усещането, но с модерно 12,3-инчово приборно табло, чийто дизайн е вдъхновен от моторните спортове.
Новият модел идва в три екстериорни цвята и шест двуцветни комбинации. Нивата на оборудване са Sport и Performance, а в началото ще се предлага ограничената серия от само 240 бройки Proto Spec.
В САЩ този модел ще влезе в продажба през първото тримесечие на следващата година, като очакваната стартова цена там е в диапазона на $40 000. Тази есен ще бъде представена и японска версия.
Направиха робот за бързо и безопасно разглобяване на старите батерии на електромобилите
Skoda Octavia 2,0 TDI е перфектен семеен автомобил (тест драйв)
Сравниха експлоатационните разходи на Tesla Model 3 и Toyota Camry