Сравниха експлоатационните разходи на Tesla Model 3 и Toyota Camry

Пламен Георгиев,
Tesla Model 3 2018

, Tesla

Tesla Model 3 2018

А мериканската компания Tesla публикува своя Impact Report 2020, в който на 94 страници е описано безспорното предимство на електромобилите (и по-специално на Tesla, естествено) пред конкурентите. Надълго и широко е обяснено колко по-малко вредни емисии отделят е-колите (Tesla) спрямо тези с ДВГ, но това в този случай не е най-интересното.

На страница 34 от документа може да се види разчетът за стойността на собственост на Model 3 Standard Range Plus спрямо конвенционалната Toyota Camry.

Tesla изтъква, че макар „стикер цената” на Model 3 да е съпоставима с тази на еквивалентен модел на BMW или Audi, цифрата в ценовата листа е само един от многото разходи, който трябва да се вземе предвид. Компанията изтъква, че експлоатационните разходи в течение на жизнения цикъл на електромобилите са по-ниски от тези на автомобилите с ДВГ. Причини за това са по-ниските разходи за поддръжка и по-евтиният ток, а остатъчната стойност на Tesla остава изключително висока. Резултатът от това е, че базовата цена на Tesla Model 3 е идентична с тази на BMW 3-Series, но общите експлоатационни разходи на измината миля са почти идентични (но малко по-високи) с тези на най-продавания седан в Америка, а именно Toyota Camry.

Съдейки по цифрите на Tesla, събрани онлайн от движещия се по пътищата автопарк от Model 3, за 5 години и 60 000 мили пробег (96 500 км), разходът на собственика на Model 3 SR+ възлиза на 55 цента на миля. Във формирането на тази стойност са взети предвид обезценяване, данъци, такси, отстъпки и финансиране, застраховане, както и разходи за гориво (ток или бензин), поддръжка, гуми и ремонти.

Разчетът е направен на база данни от 2020 г., а през последната година цената на моделите на Tesla нарасна на няколко пъти.

Електрическият EQS стартира от 106 374 евро, включва Тетрис и Судоку

Audi атакува рали „Дакар” на ток

Купувай евтино, продавай скъпо: 10 автомобила, които поскъпват на старо

Източник на статията: Vesti.bg

Impact Report 2020 Tesla Model 3 Tesla