Nissan: „GT-R ще се завърне, без съмнение“

И че трябва да бие Porsche 911 там, където е най-важно – на

Nissan GTR Nismo Special

, Nissan

Nissan GT-R Nismo Special

Б еше голяма новина, когато през 2008 г. Nissan обяви, че новият тогава R35 GT-R слезе под 7:30 мин. на „Северната дъга“. С това време той победи всемогъщото Porsche 911 и предизвика нещо като криза в Щутгарт. Следващият GT-R, когато и да се появи и каквато форма да приеме, ще трябва да направи същото.

В интервю за Motor1 на автомобилното изложение в Ню Йорк, Понц Пандикутира, главен продуктов мениджър на Nissan USA, сподели пред изданието какво ще иска от новия GT-R.

„Първо, това трябва да е много автентична кола“, казва той. „Представете си, ако направите електрическа кола с предно задвижване и я наречете GT-R. Тя трябва да бъде автентична към корените си и трябва да държи рекорд на Нюрбургринг.“

„Това е, което изгради доверието към автомобила“, продължава той, а именно, „че победи Porsche 911 на родния му терен. Това трябва да се запази.“

Това е доста сериозен казус, като се има предвид скоростта, с която 911 се подобри през следващите години. В момента най-бързият сериен 911 на Porsche е GT3 RS, който записа 6:49.328 през 2023 г. И имайте предвид, че след обиколката на GT-R през 2008 г. „Нюрбургринг“ въведе официална политика за време на обиколка, като се посочва, че обиколката трябва да се измерва по цялото трасе с дължина 12,94 мили. Преди времената за обиколка обикновено се мереха на 12,8 мили.

В по-пряко сравнима обиколка с оригиналния рекорд на GT-R, GT3 RS направи 6:44.848. И така, новият GT-R ще трябва да бъде абсурдно бърз, за ​​да победи това... да не говорим какво може да направи предстоящият GT2 RS с турбокомпресор.

Пандикутира също така добавя, че следващият GT-R трябва да бъде електрифициран до известна степен. „Тези автомобили с много конски сили просто няма да отговарят на стандартите за емисии“, казва той. „Така че е въпрос на това къде ни настига технологията. Технологията на батериите, технологията на двигателя и може да ни отнеме няколко години, но GT-R ще се върне, без съмнение.“

Чакането ще бъде дълго, тъй като в момента Nissan няма нов GT-R в процес на разработка и обикновено са необходими около четири години, за да се премине от идеята към реалността. Но новият главен изпълнителен директор на Nissan Иван Еспионса, самоопределящ се като "автомобилист", каза, че иска обратно GT-R, така че може просто да е въпрос на време. Времето, в което 911 ще става все по-бърз и по-бърз, така че Nissan ще трябва да копае дълбоко.

Nissan Nissan GT-R