Nissan оглави своето участие на Японския автосалон в Токио с няколко прототипа. Върховият от тях несъмнено е Hyper Force – електрическа хиперкола, която ще развива 1000kW мощност или около 1340 „коня“.
Дизайнът на Hyper Force много напомня на потенциален следващ модел на GT-R. Засега Nissan не го признава директно, но няма да е изненада, ако много от елементите на Hyper Force се окажат част от бъдещ електрически GT-R.
И има защо. Hyper Force изобилства с технологии, включително e-4ORCE задвижване на всички колела, олекотена конструкция и твърдотелна батерия. Работено и по „оптимално“ балансиране на теглото, много сцепление благодарение на аеродинамиката и отлична стабилност и поведение на пътя както на писта, така и на планински шосета.
Hissan Hyper Force
Аеродинамиката е разработена заедно със състезателните инженери на NISMO. Тя е разделена на две нива, като има вътрешна структура под предния капак, която спомага за сцеплението и за подобряване на охлаждането на компонентите. Задният дифузьор също е на две нива за оптимално управление на въздушните потоци.
Спойлерът е с активна механика и може да се нагажда според завоя. Целта е да се намали максимално повдигането на вътрешното за завоя задно колело.
Hyper Force има два режима на шофиране – за пътешествия (GT) и състезателен (R) – най-ясният намек, че все пак става дума за потенциален бъдещ GT-R. Интериорът е доста футуристичен и надали ще „оцелее“ да е такъв и в потенциалната серийна кола. И все пак, той предлага интерактивно осветление, което се променя според режима на шофиране, а 4 сателитни екрана около волана дават допълнителна информация за шофьора.
Обърнато е внимание и на сигурността. Hyper Force има LIDAR система и сензори, които да следят ситуацията на пътя и да намаляват риска от инциденти.
Когато автомобилът е спрян, шофьорът може да използва шлем за виртуална и добавена реалност и да се състезава онлайн във виртуален свят. Nissan не казва дали Hyper Force ще стане реалност, но споделя, че колата подсказва електрическото бъдеще.