Nissan e открил начин как да намали производствените разходи с 30% на своите хибриди и електромобили. Това ще стане чрез възприемане на новия производствен процес X-in-1. Той предвижда унификация на основни компоненти по задвижването. Става въпрос както за електрическите задвижвания (т. нар. 3 в 1, включващ в себе си електромотор, инвертор и редуктор), така и за хибридите e-Power (5 в 1), при който двигателят с вътрешно горене играе ролята на генератор.
Така през 2026 г. разходите за разработка и производство на „зелени” автомобили ще спадне с 30% спрямо 2019 г., което ще позволи да се понижат продажните цени на автомобилите.
Този подход трябва да позволи цената на хибридите и конвенционалните модели да станат съпоставими след три години. Процесът X-in-1 трябва да снижи и теглото на силовия агрегат, като така се намалят шумът и вибрациите, да се подобрят ходовите характеристики, както и да се намали теглото на редкоземните метали.
В същото време става ясно, че електрическата Ariya страда от сериозни проблеми на поточната ления, съобщава Automotive News. Източници, пожелали анонимност твърдят, че производството на модела върви на 25% от капацитета. Проблемите се крият във високо автоматизираната производствена система, която японците наричат „интелигентен завод”. Тя е направена специално за модела и завода в Точиги.
Nissan е проектирал система, която да позволи производството на коли с различни задвижване – електромобили, хибриди и конвенционални модели – на една и съща поточна линия.
Но в действителност това се е оказало изключително трудно, сред най-сериозните проблеми е супер модерната линия за боядисване на автомобилите.