А ко имате усещането, че тези форми вече сте ги виждали, усещането не ви лъже. Нужно е вглеждане, за да ги забележите, но разлики все пак има.
Разлики има и в дизайна, и в размерите, но всичко е миниатюрно. Дължината е нараснала с 1,27 см, дължината с под сантиметър, а височината – с 25 мм.
Предната маска и радиаторната решетка Silgleframe са почти пълно копие на А7. Профилът изглежда непроменен, но острите контури над калниците спомагат да разграничим осмото от седмото поколение на А6. Промените отзад са по-лесно забележими, като смятам, че тук дизайнерите са направили нужното.
Истинските промени са в интериора. От А7 е взета 10,1-инчовата MMI инфотейнмънт системата. Под нея е позициониран втори дисплей с размер 8,6 инча, от който се контролира климатикът и другите функции за комфорт на борда. Виртуалният кокпит с 12,3-инчов дисплей на Audi вече е широко разгърнат в гамата и не изненадва. От компанията заявяват, че просторът в интериора и багажника е увеличен.
Интересна е MMI навигацията с функция за самообучение. Онлайн услуги предлагат комуникация между автомобила и инфраструктурата с цел получаване на обратна информация за проблемни/опасни участъци от маршрута.
Системите за подпомагане на водача в А6 разчитат на 5 камери, 12 ултразвукови сензора и лазерен скенер за пакета Park Assist. Той включва Parking Pilot и Garage Pilot, които автономно маневрират А6 в и от паркомясто или гараж, без в автомобила да има човек.
Audi твърди, че новото A6 се управлява като спортен автомобил, макар да е маневрен като компактен модел. За това спомага променено окачване, изработено в голяма си част от алуминий. По-важното е, че задните гуми също завиват до 5 градуса, което гарантира въпросната маневреност. Радиусът на завой на автомобил е с 1,1 м по-малък (11,1 м).
В Европа новото A6 ще бъде лансирано с 3,0-литров TFSI турбо V6 с 340 к.с. Клиентите ще могат да избират и между 3,0-литров TDI с 286 к.с. Дизелът работи съвместно с 8-степенна tiptronic трансмисия, докато TSFI разчита на 7-степенна S tronic кутия.
И двата модела разчитат на т. нар. мека хибридна система, която позволява на A6 да изключва трансмисията от двигателя в диапазона между 55 и 160 км/ч. Системата служи също за като старт/стоп система, която се задейства при скорост под 22 км/ч, изключвайки двигателя.
Германският съд разреши на градовете да забраняват дизеловите автомобили
Електрическият Hyundai Kona ще минава до 470 км
Mazda Skyactive-X: бъдещето на бензиновия двигател? (тест драйв)