Никой и нищо (като наказателни мита) не може да спре китайските марки

Производители като BYD имат такъв марж в европейските цени, че дори мито от 30% не може да ги уплаши

BYD Seal китайски автомобили

, BYD

BYD Seal

Д ори и ЕС да реши да наложи увеличение на митата за вносните китайски EV, те не могат да спънат китайските марки, смятат експерти.

Причината е, че същите имат много голям марж на печалбата в цените на автомобилите си за Европа, казва Матиас Шмид от Schmidt Automotive Research. “Смятаме че, ще могат да поемат увеличението на митата най-вече заради големите си маржове на печалбата, а клиентите няма да забележат никаква разлика“.

Китайската Rhodium Group, базирана в Ню Йорк, каза в края на април, увеличението на митата за внос в ЕС трябва да е над 50% (от настоящите 10), за да имат реално въздействие. Тогава те казаха, че очакват митата да са 30%.

На такова ниво, казаха от Rhodium Group , „някои китайски производители все още ще могат да генерират комфортни маржове на печалба за автомобилите, които изнасят за Европа, заради съществените предимства в производствените разходи, на които се радват.”

Шмид казва, че инвестиционната банка UBS е стигнала до извода, че китайските автомобилни производители имат 30% ценово предимство на EV-та произведени в Китай. Дори ръст на митата до 25% пак ще им остави „тесен“ марж, казва той.

През 2023 г. в Европа са продадени около 300 000 произведени в Китай електромобили, което е пазарен дял от 19%. Но най-продаваният от тези модели е Tesla Model 3 с около 99 500 броя.

Rhodium сравнява цените в Китай и Германия на подобни електромобили. BYD Seal U се продава за 21 769 евро в Китай и за 41 990 евро в Германия; BYD Atto 3 в Китай струва 17 923 евро, в Германия – 37 990 евро.

Източник на статията: autonews.com

мито китайски автомобили