С поред бранд мениджъра Жан-Филип Импарато, на електрическата версия на новото Peugeot 208 се пада една четвърт от предварителните заявки. Първоначалните планове на марката са били за 10%, но лесно могат да удвоят този процент.
Пред Automotive News Europe Импарато казва, че още е прекалено рано да се каже дали делът на електрическата версия ще е много по-висок от предварително планувания. В най-добрия сценарии на продължаващо нарастване търсенето на електрическата версия, Peugeot може да увеличи производството на e-208 до 20% от предварително заложения план от 300 000 бройки годишно от модела.
Едно от преимуществата на е-208 се крие във факта, че очакваната остатъчна стойност при препродажба ще е с 2000 евро по-висока на тази на бензинов модел.
Малкият електромобил е с мощност 100 kW и ще предлага пробег от 340 км по WLTP с батерия с капацитет 50 kWh. Мощността на зареждане на батерията е 11 kW (AC) или 80 kW (DC).
Пред същата медия Импарато заявява, че компанията му няма да плаща глоби, тъй като вече покрива стандарта на ЕС за вредните емисии СО2, които ще влязат в сила през 2020 г. Това ще рече, че гамата на Peugeot вече отделя 93 г/км емисии СО2.
Някои анализатори вярват, че ще има производители, които ще бъдат засегнати със стотици милиони евро глоби, ако не успеят да посрещнат прага от 93 г/км за моделната гама. Една от причините за това е нарастващото търсене на SUV, които консумират повече спрямо компактните хечбеци и средноразмерни седани.
През март Карлос Тавареш (председател на PSA Group) заяви, че производителят се нуждае от 7% електрифицирани модели, като дизелите да съставляват 10% от микса, за да може да се отговори на влизащите в сила СО2 цели през 2020 г.
На салона във Франкфурт Тавареш добави, че спадът в продажбите на дизелови модели не е толкова остър, колкото се е боял, затова той очаква, че този тип задвижване би могъл да носи между 20 и 25% от продажбите на PSA Group през 2020 г.
Междувременно Peugeot заяви, че в Германия вече могат да бъдат закупени три нови плъг-ин модела. Цените за триото, съставено от 3008 GT Hybrid4, 508 Hybrid и 508 SW Hybrid, ще започва съответно от 50 800, 44,000 и 45 100 евро.
Volvo оставя ДВГ на Geely, концентрира се върху е-колите
Audi ще лансира 20 електромобила в следващите 6 години
Дания призовава ЕС да забрани дизеловите и бензиновите коли от 2030 г.