С ред европейските обяви за продажба на Niva от време на време се появява името Apal Jaeger. Тези екземпляри са значително по-скъпи и се различават от оригинала като размери. Достатъчно е обаче да се надникне в интериора и съмненията за връзката с Lada Niva изчезват моментално. Всъщност Apal Jaeger е най-необичайният и странен римейк на Niva.
Всичко започна в Толиати през втората половина на 90-те години, когато компанията Apal започва да произвежда тунинг комплекти за Lada, които се лесни за монтаж и не отменят гаранцията.
Бизнесът върви добре и през 1999 г. Apal предлага на AvtoVAZ да купи от тях части за конвейер. Така постепенно компанията се превръща в доставчик на големите заводи: например, пластмасовите елементи в салоните на UAZ Hunter също се произвеждат от тях. А през 2003 г. в ръцете на Apal е проектът за открит SUV на VAZ. С реализацията му се занимава компанията Lada-Tul, но финансови проблеми спират разработката.
На теория проектът изглежда доста примамлив: монтиране на опростените и добре познати двигатели от „Жигули” под лека пластмасова каросерия със задно задвижване. Би трябвало да се получи страхотно возило за всякакви терени, което изглежда по-привлекателно от „Нива” и УАЗ.
Производството на пластмасови части за Apal не е проблем, а AvtoVAZ произвежда необходимите резервни части буквално зад съседна ограда. Остава да се намери доставчик на рамата и да се организира монтажът. Но именно този етап е най-проблемен.
През следващите 20 години проектът или се доближава до лимитирано производство, или се отдалечава от него. От него се интересуват различни инвеститори от Чечня и Германия, а Apal избира за донор „Нива” и проектира нова закрита каросерия.
Проектът се раздвижва през 2019 г. с участието на небезизвестното дъщерно дружество „АвтоВАЗ” VIS-AUTO, която е известно с „баничарките” си на базата на Lada Granta и друга специална техника.
Обявени са дори цени за новия SUV: те са около два пъти и половина по-високи от базовата Niva, но всичко отново се качва на трупчета. Произведени са само няколко десетки коли.
И някои от тях спорадично се появяват за продажба в Германия. Факт е, че германската компания Made in Russia GmbH, която търгува със съветска и руска техника, изглежда е изкупила повечето от произведените автомобили.
Тук трябва да се каже, че Lada Niva е сравнително добре известна в Германия, все пак е най-разпространеният руски автомобил в Европа. Поставен до нея, Jaeger изглежда като руска версия на Gelendvagen.
Дължината на „Ловеца” е дори по-малка от тази на оригинала: само 3550 мм. Поради това размерът на багажника е миниатюрен. Под предния капак всичко е идентично с Niva, но тук достъпът до двигателя е по-лесен - резервното колело е монтирано отзад.
Особено интересно изглежда задната „врата”: за достъп до вещите отзад се повдига цялата задна част на покрива. Тази част дори може да се демонтира и така Jaeger може да стане като луксозните ландолет каросерии.
Цялата визия на модела е много по-агресивна от тази на Nivа, като перфорираният преден капак подсказва за сериозна мощност. А такава няма, защото 1,7-литровият двигател е с 83 к.с. и 129 Нм. Пластмасовите панели са закрепени с нитове и болтове, които умишлено стърчат. Може лесно да се предположи каква е шумоизолацията, но едва ли тя може да уплаши някои ентусиасти, които очакват именно това от подобен род автомобил.