Л юбопитно, но факт: в дома на най-голямата автомобилна индустрия на континента има едно тунинг ателие, което е намерило нишата си да предлага наистина уникални продукти. Става въпрос за Zubr Concept, което твори върху Lada Niva.
Тунинг ателието се намира на около 50 км от Берлин, в Грандзее. Градчето е известно с двореца Мезеберг, официалната резиденция на гостите на германското правителство. Тук бе отседнал Владимир Путин при последната си визита в Германия през лятото на 2018 г., когато имаше среща с Ангела Меркел в замъка.
Не много далеч оттам се намира и комплексът на Zubr Concept. Компанията не само прави Лади по специална поръчка, но и винаги поддържа неголяма наличност от различни готови модели на руската компания.
И ако чисто нова Lada Niva (в базово оборудване) струва около 15 000 евро в Германия, тази цифра може да скочи до три пъти, ако моделът премине през цеха на Zubr. Ако искате да се чувствате по-комфортно, то претапицирането на салона си е задължително. Услугата обаче отнема три седмици и цената е 400 000 рубли (12 800 лв.).
Но това е само козметика на фона на по-сериозните доработки, които прави Zubr Concept. Какво ще кажете за 4-врат пикап Niva и място за стрелец? Този модел, естествено, не е предназначен за съмнителни въоръжени формирования, а за ловци из горите на Бавария. Дори името на модела Jagdtraum буквално се превежда като „Мечтата на ловеца“. Тази версия ще излезе на желаещите 42 000 евро.
„Мечтата на ловеца“ дори има стойки за оръжия и багажник за съхранение на ловни боеприпаси. По двигателя не е правено нищо, Zubr не преследва увеличаване на мощността. Niva е с най-токсичното ниво на емисии според местните регулации, което означава, че нейният собственик ще трябва да плаща повече данъци според местните закони.
Още по-скъпо, 44 000 евро, желаещите плащат за топ модела на студиото, наречен Monster. Monster е Niva с три врати, която е „облечена“ във всички възможни офроуд аксесоари: прагове, лебедки, шнорхели, защитна боя „raptor“ и др.
Изпускателната система на Monster е с ауспуси от неръждаема стомана, окачването е модифицирано за офроуд и повдигнато с 15 сантиметра, за да пасне на огромни колела с 16-цолови джанти и офроуд гуми Hankook. Компанията сама произвежда офроуд аксесоари за Niva. Най-достъпната част, шнорхел, струва 200 евро. Най-скъпата част, скобата за задната врата за монтиране на резервното колело, струва 1400 евро.