Н е само Volkswagen Group има трудности. Техните колеги и конкуренти от Ford също имат сериозни предизвикателства, които са породени от трудния и (не)очаквано бавен EV преход, съобщава InsideEVs.
Последните резултати на компанията показват, че EV продължават да са проблем за Ford. Компанията казва, че през първата половина на годината е загубила 2,5 млрд. долара в EV звеното си. И очаква загубата да достигне 5,5 млрд. долара за цялата 2024 г. Само през третото тримесечие са загубени 1 млрд. долара заради отмяната на EV модел, който е бил разработван.
Изпълнителният директор Джим Фарли казва, че в момента топ приоритет за компанията е намаляване на разходите и загубите. Първата стъпка е, че разходите за EV са свити с 500 млн. долара през третото тримесечие и 1 млрд. за цялата година досега. Това очевидно не е достатъчно да компенсира загубите, но е стъпка в правилната посока.
Друг проблем са гаранционните разходи. Те се оказват по-големи от очакваното, заради повече заявки от клиенти, скъпи сервизни изтегляния и акции. Една от причините за това отново са електрическите коли. При тях има по-малко варианти клиентът да плаща и повече неща са гаранционни – добре за клиента, скъпо за производителя, особено когато става дума за коли и технологии, които все още не са достигнали своята „зрялост“.
На фона на всичко това Ford иска да се преобрази и да започне да трупа печалби. Това обаче е трудно и заради ситуацията на пазара, която компанията описва като „ценови натиск“. Също така трябва да измисли и как да се конкурира с китайските автомобили, които вече започват да „поглеждат“ и към американския пазар.
Пред Ford стоят няколко различни предизвикателства, които трябва да решава едновременно и бързо. Трудна задача, но компанията няма избор и трябва да се справи.