Новият Volkswagen Passat е огромно комби-бягство от SUV-ове и електромобили

Все пак ще има плъг-ин хибрид, няма как, който обещава 100 км пробег само на ток и 1000 км с пълен резервоар

Пламен Георгиев,
Volkswagen Passat

Volkswagen

С нощи Volkswagen показа деветото поколение на Passat, което продължава живота си само като комби. Това се случва точно 50 години, след като Passat излезе за пръв път на сцената през 1973 г. За това време от модела са реализирани над 30 млн. копия, което го нарежда след Golf, но пред Beetle.

В основата на В9 е MQB Evo, която той споделя със задаващото се ново поколение Tiguan и фейслифта на Golf. Passat Variant 2024 е съществено нараснал спрямо В8. Дълъг е 4917 мм, което е със 144 мм повече спрямо предшественика му. Междуосието му е нараснало с 50 мм до 2841 мм.

Volkswagen

В дизайна няма революции, не може да го очакваме от такъв модел, но да го наречем еволюционен също няма да е много точно. Причината е, че се появяват някои дизайнерски решения, които приближават новия Passat до дизайна на електрическите модели ID.

Както обикновено, външният вид ще зависи от нивото на оборудване: Passat, Business, Elegance и R-Line. Ще се предлагат джанти до 19 цола, както и новите матрични LED фарове и динамични LED мигачи отзад, където виждаме и светлинна лента през цялата широчина.

Volkswagen

Интериорът се различава коренно от Passat B8, тъй като VW е елиминирал повечето физически контролери. Почти всички функции ще се контролират от 12,9-инчовия централен дисплей. Срещу допълнително заплащане ще може да поръчате комбито с истински „телевизор – 15-инчов. Приборното табло е ясно, дигитално е (стандартно ) и с размер 10,25 инча.

И тук, по подобие на Skoda Superb, селекторът за смяна на предавките е преместен на кормилната колона, за да се отвори допълнително място между седалките.

Нарастването на размерите е било направено с ясната цел за отваряне на пространство за пътуващите отзад, както и в багажника. Обемът му е нараснал с 40 л до 690 л. При сгънати задни седалки той отива на 1920 л (+140 м).

Volkswagen

Задвижването е доста богато, като за пръв път в гамата се появяват меки хибриди. Става въпрос за 1,5-литровия eTSI със 150 к.с. Следва 2,0 TSI с 204 к.с. с предно предаване, както и по-потентната версия с 265 к.с. и 4Motion.

Интересното е, че B9 не изоставя дизела, 2,0 TDI остава на служба в три версии: 123 к.с. и 150 к.с. с предно предаване, както и версия със 193 к.с. и 4х4. Всички бензинови и дизелови модификации работят със 7-степенна DSG трансмисия.

След това на ред идват плъг-ин хибридите, обозначени като eHybrid. Базовият вариант е с 204 к.с. и 350 Нм, докато по-потентната версия е с 272 к.с. и 400 Нм. И двете разчитат на 1,5-литров TSI, 6-степенна DSG трансмисия, батерия с капацитет 19,7 kWh, която осигурява пробег на ток до 100 км.

Моделът ще бъде показан пред публика на започващото другата седмица изложения IAA Munich, където нашата медия ще присъства. Доставките на модела започват през първото тримесечие на 2024 г. Производството на модела ще се извършва в Братислава, Словакия.

Volkswagen Volkswagen Passat Variant