Р ожденият ден на Honda Civic е 12 юли 1972 г. След 11 поколения и 27,5 млн. продажби, Civic е свидетелство за пионерската работа на инженерите на Honda през последния половин век.
1972 – 1979: Civic за всички граждани
Първият Civic е разработен като глобален автомобил за всички пазари. Това е един от първите автомобили на Honda на европейския пазар. Оборудван с революционния двигател Compound Vortex Controlled Combustion (CVCC), Civic е първото превозно средство, което отговаря на най-строгите регулации за емисии в света, Закона за чистия въздух от 1970 г. Първото поколение на Civic е произведено във фабриката Suzuka, Япония, а тиражът е 1 млн през първите четири години.
80-те години: Зрялата възраст на Civic
През 1979 г. второто поколение Civic пристига заедно с подобрен двигател CVCC-II. Гамата от модели също е разширена с 1,5-литров седан, хечбек и комби. Към нея е добавена и петстепенна механична скоростна кутия.
Третото поколение Civic дебютира през 1983 г. с по-широко междуосие и по-ъгловат дизайн. С него е въведен принципът на Honda „Максимум човек – минимум машина“. Това е фокусиран върху човека дизайнерски подход, който гарантира, че технологията и оформлението обслужват нуждите на водача и пътниците.
Моделът се предлага в три версии на каросерията - с три врати, с четири - като практичен седан и с пет – като комбито Civic Shuttle.
1987 – 2000: Нови стандарти за качество и производителност
През 1987 г. четвъртото поколение Civic идва с нова гама двигатели, включващи системата VTEC на Honda. Неговият механизъм за променливо синхронизиране прави революция в технологията на двигателите.
Петото поколение Civic дебютира през 1991 г. с по-елегантна и по-аеродинамична форма за по-спортен облик, като запазва своята функционалност.
През 90-те години по-ниският разход на гориво и други екологични действия стават все по-значими. Шестата генерация е с новоразработен VTEC двигател. Той също така включва "Hondamatic Transmission" - за първи път автоматична безстепенна трансмисия (CVT).
Надграждайки изключителните динамични възможности на стандартния Civic, Honda дебютира с фокусирания върху динамиката Type R вариант през 1997 г.
2001 – 2021: Civic от новото хилядолетие
Седмото поколение е представено през 2000 г. и година по-късно става първият Civic, предлагащ хибридна технология. Този Civic се налага и като най-икономичния в света 5-местен сериен бензинов автомобил с разход на гориво от едва 29,5 км/л.
През 2005 г. осмата генерация на хечбека пристига с футуристичен стил за европейските пазари, решетка от Perspex и триъгълни акценти – включително двойните изпускателни тръби – което го прави един от най-забележимите автомобили на пътя. Това е и първото поколение на Civic с патентованата система на Honda Magic Seats.
Деветото издание на Civic е допълнително усъвършенствано. С обновения си двигател 1.6 DTEC, автомобилът регистрира световен рекорд в книгата „Гинес“ за „Най-нисък разход на гориво през всичките 24 съседни държави от ЕС“ с резултат средно 2,82 л/100 км за 13 498 км, в 25-дневно пътуване, като маршрутът минава и през България.
Напълно преработено, 10-то поколение започва да набира скорост през 2016 г. с избор от два VTEC TURBO двигателя и включени усъвършенствани функции за безопасност и помощни средства за водача, Honda SENSING, за първи път.
2022: Нова ера на Civic
Новата генерация е важен крайъгълен камък за Honda в Европа, тъй като тя завършва ангажимента на Honda Motor Europe „Electric Vision“ за 2022 г. да електрифицира всички свои масови модели.