Най-наточеното BMW M3 се предлага и у нас

Олекотеното M3 CS може да бъде поръчано на „скромната” цена от 287 900 лв. с ДДС

Пламен Георгиев,
BMW M3 CS

, BMW

BMW M3 CS

В началото на годината BMW показа версията ClubSport на М3, с което обозначи следващото най-добро нещо след CSL.

Тогава баварците обявиха, че ще произведе M3 CS в „ограничена серия“, но без да разкрива точния брой. Производство стартира през март, а моделът може да се поръча и у нас.

На официалния сайт на марката у нас BMW M3 CS е със стартова цена от 287 900 лв. с ДДС. Традиционно баварските модели се предлагат с много богат набор от възможности за допълнително оборудване, но тук случаят е малко по-различен. М3 CS е „наточен” с почти всичко за конкретните нужди, защото все пак целта е да се поддържа възможно най-ниското тегло.

Затова в списъка с опции (освен няколкото пакета за гаранционно обслужване) изпъква М предни торсионни опори за двигателя, които струват 2224 лв. Другата най-впечатляваща (и скъпа) опция са M карбоновите керамични спирачки, които ще излязат на феновете на шофирането на писта 17 790 лв.

За него те ще разчитат на 8-степенната автоматична трансмисия M Steptronic с Drivelogic, задвижваща четирите колела (с възможност за задно), докато предшественикът беше само със задно.

Инженерите от М-дивизията поработили по 6-цилиндровия 3-литров двигател "S58" с две турбини, за да отключат 550 к.с. и да приравнят М3 CS към M4 CSL, който е само със задно.

Пиковият въртящ момент от 650 Нм е непроменен в сравнение с M3 Competition xDrive, на който е базиран CS.

Теглото е намалено благодарение на карбоновите преден капак, преден сплитер, въздухозаборници, капаците на страничните огледала, задния дифузьор и спойлера на капака на багажника. Покривът също е карбонов. Щедро карбон е използван и в интериора. Карбоновите „корита” също спомагат.

М3 CS достига 100 км/ч за 3,4 секунди или две стотни по-бързо от Competition xDrive.

BMW BMW M3 BMW M3 CS