BMW прави модели Clubsport от ерата на E9, за да обозначи следващото най-добро нещо след CSL. След като предишното поколение M3 получи CS към името си в края на 2017 г. с повече мощност и по-ниско тегло, неговият наследник излиза днес с още от същото, както се казва.
Не, всъщност е повече от същото.
BMW M3 CS
Подобно на модела F80, той също се продава само с 8-степенната автоматична предавателна кутия M Steptronic с Drivelogic, но има ключова разлика. Новият M3 CS има xDrive (с възможност за задно задвижване), докато неговият предшественик беше само със задно.
Инженерите от дивизията M са поработили по 6-цилиндровия 3-литров двигател "S58" с две турбини, за да отключат 550 к.с., за да приравнят М3 CS към M4 CSL, който е само със задно.
Пиковият въртящ момент от 650 Нм е непроменен в сравнение с M3 Competition xDrive, на който е базиран CS.
M3 CS е с по-висока мощност и с по-ниско тегло - приблизително 34 кг, благодарение на използване на пластмаси и карбон. Този материал е използван на предния капак, предния сплитер, въздухозаборниците, капаците на страничните огледала, задния дифузьор и спойлера на капака на багажника.
Същото се отнася за покрива. Карбон има и в интериора за лайсни, лостчета и т.н.
Диетата също така включва титаниев заден шумозаглушител и предни седалки тип “кофа” с карбонова обвивка. И да, задни седалки си има, което е голяма тръпка, поне за семеен тип хора.
Хем да возиш семейството си в тази машина (децата на детска градина или училище, примерно), хем да знаеш, че си е бегачка. И да, който иска само две седалки, си взема M4 CSL.
Но да се върнем на М3 CS, който достига до 100 км/ч за 3,4 секунди или две стотни по-бързо от Competition xDrive. M Driver’s Package е включен като стандарт, за да позволи на бързия седан да достигне максимални 303 км/ч.
Освен това зелено в галерията, BMW ще продава суперседана и в черни сапфирени и сиви метални бои Brooklyn заедно с цвят Frozen Solid White Individual.
Вътре електрическите и отопляеми предни седалки имат осветени лога CS и кожа мерино с червени акценти. За "добре дошли" при отваряне на вратите личат плочки на праговете с логото „M3 CS“. Воланът е покрит от алкантара, а предпазните колани са украсени с цветовете на М.
Гумите Michelin Pilot Sport Cup 2 са 275/35 ZR19 отпред и 285/30 ZR20 отзад за стандартните ковани джанти, налични в матово черно или златист бронз.
BMW казва, че ще произвежда M3 CS в „ограничена серия“, но без да разкрива точния брой. Производство започва през март в Мюнхен.