На най-високо ниво: Франция и Германия обединяват усилия за е-колите

Макрон призовава за подкрепа на европейските марки, намерил е силен съмишленик - Олаф Шолц

,
Макрон DS

DS

С тава интересно - Франция и Германия, двете най-силни икономики в Европа, обединяват усилия отново. Този път става въпрос за подпомагане на европейските производители на коли и техните усилия към електрификация.

По този начин трябва да се отговори на Китай и САЩ, които на локално ниво дават рамо на своите компании, като Вашингтон наскоро оряза субсидиите за е-коли, които не са произведени в Америка.

За всичко това говори френският президент Еманюел Макрон пред телевизия France 2, цитиран от Autonews. Той заявява, че е успял да привлече за каузата си германския канцлер Олаф Шолц.

Въпреки че не са едно мнение за отбранителната и енергийната политика, Париж и Берлин са съгласни, че Европейският съюз трябва да направи повече за насърчаване на националните индустрии.

Да вземем Китай и САЩ, които защитават своите индустрии. Европа остава отворена за всички, ние трябва да се променим, каза Макрон по France 2. - Франция и Германия трябва да се държат заедно, защото бяхме прекалено отворени. Много от нашите производители на автомобили продават много в Китай и не искат това да спре.”

Шолц е повторил това мнение, твърди Bloomberg.

През 2017 г. Макрон опита да прокара законопроект, придобил известност като “Купувай европейското”. Той опита да задължи производителите да купуват повече от половината от материалите за производството от страни от ЕС.

Но беше принуден да се откаже от идеята пред съпротивата на Брюксел. Германия също се противопостави на плана, цитирайки последици за търговията с Китай и САЩ, особено за автомобилните производители Volkswagen Group, Mercedes-Benz и BMW.

Оттогава обаче пандемията от COVID разкри зависимостта на Европа от задграничните вериги за доставки и ЕС на практика смекчи някои от правилата си за държавна помощ. Това предполага, че нови инициативи за защита на компаниите от конкуренция могат да намерят подкрепа в Брюксел.

Възможно е споразуменията за свободна търговия да бъдат предоговорени и мярката може да влезе в противоречие със съществуващите правила на ЕС или споразуменията на Световната търговска организация. Това може също да предизвика търговска война, като други страни предприемат ответни мерки.

Същевременно ЕС опитва да обеди САЩ да остави данъчни облекчения за европейските компании. Така, както Tesla, например се възползва на Стария континент. Силни хора от автомобилния бранш пък настояват за мита спрямо китайските гиганти.

Европейски съюз електрически автомобили Олаф Шолц Германия Франция Еманюел Макрон