К арлос Гон бе голямата фигура в алианса Renault-Nissan, докато в края на 2018 г. не бе внезапно арестуван от прокуратурата в Токио. Повдигнати му бяха обвинения за източване на средства, което сложи край на кариерата му. В последствие той успя да избяга в Ливан (самата случка е достойна за кино сценарии). През цялото това време Гон твърдеше, че е жертва на заговор.
Сега излизат наяве някои имейли между висшия мениджмънт на Nissan, от които става ясно, че това вероятно е така. Източници на Bloomberg твърдят, че арестът на Карлос Гон е бил контра мярка на желанието му за сливане между Renault и Nissan.
Карлос Гон избяга в Ливан, Интерпол го издирва
Поредица от имейли още от февруари 2018 г. дават яснота за желанието на някои от мениджърите на японската компания да отстранят най-силната фигура в Алианса.
В центъра на тази имейл кореспонденция стои Хари Нада, който ръководи офиса на главния изпълнителен директор, а по-късно сключи споразумение с японските прокурори да свидетелства срещу Гон. В средата на 2018 г. Нада пише до Хитоши Кавагучи, старши мениджър в Nissan, отговорен за връзките с правителството: „трябва да неутрализираме инициативите му преди да стане прекалено късно.”
Nissan заявява, че всякакви конспиративни теории са пълна лъжа. Гон отказва коментар. Нада също. Компанията заявява, че документите са фалшиви и част от тях се цитират от Bloomberg в тази публикация.
Карлос Гон предсказва фалит на Nissan
На 18 ноември, ден преди Гон да бъде арестуван в частния си самолет в Токио, Нада пише до Хирото Сайкава (главен изпълнителен директор тогава), че трябва да се прекрати договорът за сътрудничество между двете компании, като Nissan трябва да си възстанови правата да купува дялове в Renault, дори да изкупи цялата компания. Nissan също така трябва да направи нужното, за да отнеме правото на Renault да излъчва главния оперативен директор в Nissan, разказват източници на изданието.
Твърди се, че Нада е написал на Сайкава, че отстраняването на Гон ще представлява фундаментална промяна в най-големия автомобилен алианс в света, а Nissan трябва да е готов да действа бързо, след като Гон бъде арестуван. През януари 2019 г. Bloomberg пише, че Renault не е знаел за разследването срещу Карлос Гон.
През май японската компания отчете загуба в размер на $6,3 млрд., първата загуба от десетилетие и най-голямата за последните 20 години.
Колкото повече, толкова повече: тестваме BMW X6 M50i
Mercedes-AMG елиминира турбо дупката
Tesla Model S е първият електромобил с пробег над 400 мили (647 км)