К арлос Гон се превърна в световна сензация с бягството си от японското правосъдие. Сега бившият шеф на алианса Renault-Nissan хвърля поредната бомба чрез своя адвокат Нобуо Гохара. Същият даде пресконференция в Токио, на която заяви, че в разговор Гон му е казал, че „Nissan вероятно ще банкрутира до 2-3 години”.
Гохара подчерта, че това е прогноза на Гон, срещу която не съществуват никакви реални доказателства. В началото на 2020 г. бившият шеф на Renault-Nissan заяви, че капитализацията на Nissan е намаляла с над $10 млрд. след ареста му през есента на 2018 г., като добави, че японската компания е похарчила $200 млн. за разследване на неговите машинации. „В Nissan искаха да намалят влиянието от страна на Renault, затова японската страна реши, че единственият способ това да стане, е като отстранят мен,” заяви Гон на пресконференцията, която даде в Бейрут на 8 януари.
Карлос Гон избяга в Ливан, Интерпол го издирва
В края на декември 2019 г. Карлос Гон избяга от домашния арест в Токио, установявайки се в Бейрут. Самото бягство се превърна в сензация, тъй като се смята, че той е успял да избяга в калъф на голям музикален инструмент. Вече се говори, че бягството ще послужи за създаването на сценарий за филм. В Япония той бе заплашен от 10 години затвор за финансови машинации, които той твърдо отрича.
Карлос Гон свързва ареста си и завеждането на углавно дело срещу себе си с „отмъщения на шепа безскрупулни хора в Nissan”. Той обвинява съдебната система на Япония в нарушаване на правата му. „Аз не избягах от правосъдието, избягах от несправедливостта и политическото преследване. За мен просто не остана друг изход, защото бях заложник на нечовешка и анахронична правна система, безразлична към истината и справедливостта,” заяви Гон по-рано.
Седмица след като даде пресконференцията в Бейрут, тема в световните медии стана желанието на Nissan да развали партньорството си с Renault и да се отдели. Това далеч не е първият случай, в който се говори за подобно желание от страна на Nissan. Ще напомним обаче, че именно Карлос Гон бе човекът, който спаси Nissan от банкрут преди повече от 20 години, обединявайки го с Renault. След като стъпи на краката си, японската компания продава много повече от френския си партньор, но няма тежката дума в борда на директорите на Алианса. Именно това е причината за недоволството на Nissan.
Двете компании побързаха да разпространят кратко прессъобщение, в което се казва, че тяхната връзка и партньорство е здраво и ще продължи в бъдеще. Появиха се и анализатори, които изказаха мнение, че за Nissan ще е печеливш ход да се обедини с Honda. Сега остава да видим какво ще е бъдещето на Алианса, в който участие има и Mitsubishi.
Електрическият Hyundai Kona влезе в Книгата на рекордите Гинес