Мижав интерес към новите коли в Русия

Ситуацията е толкова зле, че може да се наложи държавна подкрепа, за да оцелее руската автомобилна индустрия

Lada Niva Legend руски автомобили

, Lada

Lada Niva Legend

П родажбите на нови автомобили в Русия се сриват. Данни от Асоциацията на европейския бизнес (AEB) показват, че продажбите през март 2025 г. са намалели с цели 45% в сравнение със същия месец на миналата година, като автомобилните производители са продали само 83 000 нови коли миналия месец в страната. Продажбите за тримесечието са намалели с 26% до 254 000 бройки.

Според AEB, лобистка група от чуждестранни инвеститори в Русия, това е третото най-лошо свиване на продажбите в страната през последните 10 години. Продажбите са паднали с 59% през март 2022 г., месец след като Русия нахлу в Украйна, и с 36% в началото на 2015 г. по време на финансовата криза в страната. Този път обаче нещата звучат ужасно.

Алексей Калицев, председател на асоциацията на Комитета на автомобилните производители, казва, че „продължаването на сегашната тенденция може да доведе до криза в индустрията, което ще изисква спешна подкрепа от държавата“. Според Калицев купувачите са вярвали, че „някои предишни напуснали компании ще се върнат на руския пазар“, което не се е случило, само „увеличавайки обема на отложеното търсене, което в бъдеще може да доведе до растеж“.

Индустрията обаче не може да оцелее, ако тази тенденция продължи. Много световни автомобилни производители напуснаха руския пазар или прекратиха дейността си там, след като страната нахлу в Украйна. Ford, BMW, Lamborghini, Toyota, Mercedes-Benz и други предприеха редица действия, за да се дистанцират от страната, включително плащане на работници да напуснат, продажба на активи и прекратяване на производството. Санкциите срещу Русия също навредиха на местната автомобилна индустрия, поставяйки допълнително финансово напрежение върху тези компании.

Източник на статията: motor1.com

руски автомобили продажби