Н овата Iskra и обновената ВАЗ-2101 „Жигула“ ще бъдат качени на конвейра на 19 април. Датата не е избрана случайно, тогава се навършват 55 години от производството на първата „Жигула“.
По този повод бяха разкрити и част от техническите характеристики на Iskra, а те са главозамайващи. Седанът с четири врати ще се предлага с атмосферен 1,6-литров двигател в две версии, като мощността ще варира между 90 и 106 к.с.
В по-маломощното изпълнение агрегатът се комбинира с петстепенна механична скоростна кутия, а това със 106 к.с. ще се предлага или с 6-степенна „ръчка“, или с CVT. Най-бавно до 100 км/ч ще ускорява „Искра“ с вариатор, това ще отнема 13,4 секунди. Една десета от секундата по-бързо ще го прави версията с 90 к.с. и механична кутия. Спринтьорът в семейството е модификацията със 106 к.с. и механична скоростна кутия, тук вече параметърът е „едва“ 12,3 сек. Максималната скорост е 170/175 км/ч.
Техническите параметри казват още, че Iskra харчи 7,2-7,8 литра бензин на 100 километра. Резервоарът за гориво на автомобила е 50 литра. Известни са също пътният просвет от 170 мм и обемът на багажника от 500 литра. Дължината, ширината и височината на седана са съответно 4333, 1777 и 1517 мм.
Продажбите на модела трябва да започнат през май. Очаква се новият модел да струва между 26 400 и 35 200 лв., т.е. ще се позиционира между Granta и Vesta. Сега „копейките“ могат да да се юрнат и да купуват „Искри“, а не лоши западноевропейски коли.