Е вропейският пазар продължава да страда, причините за което са всеизвестни: липса на части, чипове, проблеми с доставки, ръст на суровини, ръст на цените на колите… Писали сме за тях нееднократно, очертава се да продължим да го правим, защото към този момент не се виждат признаци за решаване на тези казуси.
Това значи, че през юли европейският автомобилен пазар бележи пореден месец на спад. Но не за електромобилите. Според данни на EV Volumes, през въпросния месец в Европа са регистрирани 157 000 автомобила с кабел за зареждане, спад от 5% спрямо година по-рано.
Положителното от тази цифра е фактът, че ръстът на регистрациите на чистите електромобили е 19% (91 000 бройки), докато плъг-ин хибридите отбелязват спад от цели 25% (66 000). Явно клиентите вече не споделят идеята на производителите, че плъг-ин хибридите сближават световете на ДВГ и електричеството, и е междинната стъпка за преминаване от конвенционален към електрически автомобил.
До момента на континента са продадени близо 1,3 млн. нови пътнически автомобили с кабел (електромобили и плъг-ин хибриди), което е около 20% от общите продажби. На чистите електромобили се пада 12% пазарен дял (0,77 млн.), а на плъг-ин хибридите 0,8% (0,51 млн.).
Най-популярният електромобил през юли и бил Fiat 500 E с малко над 5000 регистрации. След него се нареждат Volkswagen ID.4, Skoda Enyaq iV и Volkswagen ID.3. Топ 5 завършва Renault Megane E-Tech. Интересно е, чрез сред Топ 20 има само три плъг-ин хибрида, като най-високо класиранията е Hyundai Tucson PHEV (№14 с 2608 бройки).
Класирането за най-много продажби за първите шест месеца оглавява Tesla Model Y (47 003) и Tesla Model 3 (40 679), следвани от Fiat 500 electric (38 213), Volkswagen ID.4 (28 669) и Skoda Enyaq iV (26 908).
Като марки BMW продава най-много плъг-ин хибриз( 9,2%) следван от Mercedes-Benz (8,1%) и Volkswagen (6,9%).
Най-големият пазарен дял на автомобилите с кабел (EV и PHEV) е за Volkswagen Group с 19,4% (Volkswagen е с 6,9%, Audi с 5,8%), следван от Stellantis с 16,7% дял (Peugeot с 5,8%) и Hyundai Motor Group с 11,6 % дял (Kia с 6,3%, Hyundai с 5,3%). Делът на 6,8%.