Mercedes-Benz буквално иска да окупира всяка една възможна ниша в сегмента на SUV автомобилите, представяйки своя девети кросоувър. Новият GLB е изграден на платформата на A-Class (но с 10 см е по-дълъг от А-класата) и GLA, което ще рече напречно разположен двигател и предно задвижване. Задвижването на четирите колела 4Matik се предлага като опция. Опция са и двете допълнителни седалки на третия ред, на които обаче от компанията уточняват, че могат да седят хора с височина до 1,68 метра.
Седалките на втория ред се делят в съотношение 40:20:40. При петместна конфигурация обемът на багажника е 560 литра, а при сгъване на облегалките – 1755 литра.
Салонът на кросоувъра повтаря оформлението на по-малките модели: виртуален приборен панел, мултимедийна система MBUX (разработвана в България) и волан със сензорни панели.
Новият GLB се задвижва от общо пет двигателя. Двата бензинови (GLB 200 и GLB 250 4MATIC) са с мощност съответно 163 и 224 к.с. По-малкият модел е със 7-степенна, а всички останали модификации – с нова 8-степенна автоматична трансмисия. Трите дизела (GLB 220d, GLB 200d 4MATIC и GLB 220d 4MATIC) са със съответно 150 (320 Нм) и 190 к.с. (400 Нм). Допълнително може да се поръча пакет Off-Road Engineering, при който разпределението на мощността между двете оси се заключва на 50:50. Моделът се предлага и с адаптивни амортисьори.
На пазара в Германия моделът ще излезе до края на годината, а той ще идва от новия завод на марката в Мексико.
Mazda вярва в ДВГ, но догодина вади и първия си е-автомобил
Най-добрите и най-лошите коли за дълъг път
Toyota планира да продава по 1 млн. електрически и водородни коли до 2025 г.