Mercedes-Benz ще инвестира и развива отделни архитектури за ДВГ и електрически автомобили докато има интерес от страна на клиентите. Това казва изпълнителният директор на компанията Ола Калениус в интервю за Autocar.
Той допълва, че Mercedes не иска да има компромиси в качеството, простора, технологиите, производителността и изживяването. Така че и двете архитектури трябва да бъдат развивани отделно и паралелно, за да може да се покрият всички изисквания.
Това ще се отрази и на плановете за бъдещите модели. Например следващото поколение на S класата. То се очаква през 2028 г. и според слухове, щеше да се предлага само като EV.
„Ако не вярвате, че пазарът ще бъде 100% електрически през 2028 г., тогава трябва да предложиш избор от двете. Трябва да предлагаш електрическа версия и високотехнологична електрифицирана ДВГ версия без компромиси. Единственото решение в такъв случай е да имаш две платформи“, казва Калениус.
„Предимствата в отношение на пакетирането на компонентите са много очевидни при електрическата версия. Когато сложиш ДВГ в електрическа кола, жертваш пространство, което не искаш. А пък сме работили над 100 години, за да усъвършенстваме колата с ДВГ. Ако вземеш луксозен седан като S класата, това е най-добре пакетираната кола в света. Като седнеш на задната седалка, това е летвата, няма съмнение. И не смятаме, че клиентите ще приемат да има отстъпки от това“, допълва той.
Така той обяснява решението да се инвестира в две отделни архитектури. Калениус признава, че това „напряга“ инвестициите, „но ако се прави по интелигентен начин, тогава допълнителните разходи могат да се държат на маргинално ниво“.
Той споделя още, че е изненадан от бавното навлизане на EV. Първоначалните очаквания са били по това време на EV прехода компанията вече да записва около 25% от общите си продажби само от EV, но реално е далеч от това.
И допълва, че компанията не се отказва от EV и ще предлага изцяло електрическа гама, но когато пазарът е готов за това. Няма икономическа логика да се отказва от бизнес, който все още генерира голяма част от пазара.
Калениус казва, че клиентът винаги е пръв и трябва да е победител. Затова „следващите 10 години ще бъдат най-добрите времена за клиентите на Mercedes”, уверен е той.