И зползването на синтетични горива не са приложими в средносрочен план, смята Маркус Шафер, ръководител на отдела за проучване и развитие в Mercedes-Benz. Той допълва, че неговата компания фокусира инвестициите си в електрифициране на моделната гама.
Докато някои компании - Bentley, Mazda, McLaren и Volkswagen – правят много сериозни проучвания в сферата на синтетичните горива като достойна алтернатива на бензина и дизела, Шафер казва, че Mercedes няма да тръгне по този път.
“Взехме ясно решение, че нашият път ще е електрификацията,” заявява той пред Autocar. „Когато разработваме нова платформа, първо мислим за електрификация. Трябва да проследим регулациите и клиентското поведение, но това ще е нашият основен път на развитие.”
Обяснявайки резервите си относно синтетичните горива, Шафер заявява: „Ако разполагаш с изобилно количество енергия, най-добре ще я оползотвориш, като я вкараш директно в батерия. Трансформирането на зелена енергия в е-гориво е процес, при който се губи много ефикасност.
“Ако разполагахме с повече чисти енергии, тогава първите клиенти вероятно биха били от авиационната индустрия. Много, много по-късно – не го виждам в следващите 10 години – ще дойде автомобилната индустрия.”
Volkswagen: все още има живот в ДВГ
Но докато Mercedes-Benz гледа скептично на синтетичните горива, други големи играчи изповядват различна философия. През април Матиас Рабе, технически директор на Volkswagen, изказа мнение, че ДВГ все още има дълъг живот. Рабе смята, че използването на синтетични горива от биомаса и други материали ще позволи на производителите да продължат да произвеждат автомобили с ДВГ, които ще „имат по-дълго бъдеще от това, което някои хора им предричаха”.
Mazda вярва на ДВГ, подкрепя проучването на нови биогорива
Mazda също не вярва, че двигателят с вътрешно горене е загубена кауза. Компанията смята, че биогорива от водорасли ще са от „жизнено важно значение”, ако светът иска да направи автомобилите с ДВГ СО2 неутрални. Mazda казва, че такива биогорива, когато изгарят, отделят само въглероден двуокис, който е бил поет от водораслите при техния растеж.
McLaren също прави свои проучвания по темата СО2-неутрални синтетични горива, с които да захранва своите V8. Audi, от друга страна, направи тестови синтетични бензин и дизел още през 2018 г.
Брюксел ще стимулира продажбата на е-коли с десетки милиарди евро