П рез 2022 г. Mercedes-Benz реши да се откаже от битурбо V-осмака в AMG C63 в полза на хибридизирано четирицилиндрово задвижване. Въпреки че новата конфигурация е по-мощна и по-напреднала в технологично отношение, тя не успя да предизвика същото вълнение като характерния осемцилиндров характер на предходния модел.
Сега шефът на AMG признава, че компанията е загубила продажби поради смяната. “Виждаме, че някои от нашите много лоялни клиенти се борят малко с концепцията“, каза шефът на AMG Майкъл Шийбе пред Car Magazine. „Разбира се, без съмнение сме загубили и някои клиенти, които просто харесват V8. Трябва наистина да карате тази кола. Това е много убедителен продукт.“
Въпреки че е невероятно инженерно постижение, V8 имаше характер, а и хибридът добавя допълнително тегло, което се отразява в завои.
В миналото Шийбе каза „отнема време“, за да могат някои клиенти да оценят усъвършенстваното задвижване на C63. Той очевидно стои зад технологичното решение, но признава, че AMG е можело да свърши по-добра работа с маркетинга на технологията.
„Скочихме много напред с тази технология, но трябваше да я обясним повече на нашите търговци и клиенти“, казва той пред Car. „Ще продължим да правим това и ще се подобряваме допълнително. Има една немска поговорка: „Никога нямаш втори шанс за първо впечатление.“ Може би сме пропуснали първото впечатление, но ако имате възможност, сигурен съм, че ще се убедите в технологията."
Същият пред Top Gear през 2023 г. каза, че C63 ще остане четирицилиндров автомобил в обозримо бъдеще. Но това може да не е така за предстоящия AMG CLE63. Тази кола, която първоначално трябваше да получи същото хибридно 4-цилиндрови задвижване, сега ще получи V8 с две турбини, твърди Autocar през 2024 г. Въпреки че няма официално потвърждение, Autocar вярва, че това е смяна в последния момент, която се дължи на обществената реакция срещу C63.
Така или иначе, ръководителят на AMG остава непоколебим в любовта си към настоящия продукт. „C63 е много важен автомобил в нашето портфолио“, казва той пред Car. „Беше, така е и ще бъде. Решихме с текущата версия наистина да се насочим към най-новата технология. Искахме нещо ново и затова поставихме задвижването на F1 в разрешена за движение по улиците кола.“