Mercedes-AMG се опитва всячески да ни убеди, че е готино да си купиш спортен автомобил за колосални пари, задвижван от 2,0-литров двигател, макар и електрифициран. Преди месец топ мениджър на компанията ни убеждаваше, че ще се влюбим в 4-цилиндровите AMG-та като в смартфона си. Но очевидно самата компания не си вярва. Доказателство е фактът, че тя намали цените на C 43 и C 63 с 9-10 000 евро! А къде се е чуло и видяло луксозен производител да прави подобни отстъпки?
Чрез новата си политика за ценообразуване Mercedes-Benz намали правомощията на дилърите: сега те получават фиксирана сума от автомобилния производител за всяка сделка. Отстъпките за седана C 63 S означават, че цените на суперхибрида с мощност 680 к.с. са равни на топ версията на BMW M3 Competition xDrive (105-106 хил. евро), докато миналото лято разликата беше 15 хил. евро.
В процентно изражение е още по-изгодно да се купи Mercedes-AMG C 43, тъй като цената му е паднала до 74 000 евро, или с 12%. И двете „наточени“ версии изоставиха многоцилиндровите двигатели в полза на 2,0-литров турбо мотор, част от хибридната система за задвижване. И въпреки че Mercedes-Benz защитава това решение, изглежда че пазарът не е приел иновацията. Големите отстъпки от консервативна марка потвърждават проблемите с продажбите.
Слабото търсене на хибридните Mercedes-AMG C 43 и C 63 S принуди подразделението от Афалтербах да преразгледа стратегията си и да добави V8 двигател към купето AMG CLE 63.