Н ай-после Mercedes-AMG обяви окончателните спецификации на новия 2,0-литров турбо двигател, чието кодово обозначение е M 139. В спецификация S, този 4-цилиндров двигател генерира 421 к.с., с което бие предишното постижение на A45 с неговите 381 к.с. По този начин М 139 се превръща в най-мощния заводски двигател с 4 цилиндъра, предлаган в сериен модел. Уточненията са важни, тъй като Mitsubishi Lancer Evolution FX-440 MR разчиташе на 440 к.с. от своя 2,0-литров, 4-цилиндров мотор, но от този автомобил бяха направени само 20 бройки за Великобритания.
S версията на M 139 генерира 421 к.с. при 6750 об./мин и 500 Нм въртящ момент между 5000 и 5250 об./мин. Червената граница на оборотомера настъпва при 7200 об./мин.
M 139 се предлага и в стандартна версия, чиято мощност е „само” 387 к.с. при 6500 об./мин и 480 Нм между 4750 и 5000 об./мин.
Двете версии разчитат на twin-scroll турбина. При S-варианта тя вдига до 2,1 бара налягане, докато при стандартната версия – 1,9.
Другите цифри на мотора касаят теглото му от 160,5 кг. Диаметърът и ходът на буталото са съответно 83 и 92 мм. Агрегатът е едновременно с директно и индиректно впръскване на горивото през всмукателния колектор.
Двигателят М 139 ще се предлага в няколко модела в близко бъдеще. Първият от тях ще е А45. Очакваме скоро да дебютира моделът GLB, който също ще се сдобие с агрегата, което важи и за CLA 45.
Българският L City иска да променя куриерския бизнес
GM ще „обуе“ колите си с безвъздушни гуми
Range Rover Evoque запазва статута на модна икона (тест драйв)