Историята зад най-лошата S-Class

W220 е технологичен шедьовър, когато се появява, но далеч от съвършенството

Пламен Георгиев,
Mercedes Benz S Class W220

Mercedes-Benz

П ред 25 години Mercedes-Benz представя S-Class (W220) на автомобилния салон в Париж. Новото поколение въвежда нов дизайнерски език за марката, заедно с иновативна технология, нови двигатели и още по-високо ниво на лукс.

Подобно на предшествениците си, той ще бъде определен като „най-добрият автомобил в света”. Но някои критици определят модела като най-ниската точка в развитието на династията S-Class.

Но как се стига до появата на Sonderklasse? W126 е символ на богатство и престиж навсякъде по света, но се надига нова заплаха от Изток, това е почти перфектният Lexus LS 400, който се появява в САЩ през 1989 г.

Трябва да се направи нещо по въпроса. Идва в лицето на „Катедралата” W140 от 1991 г. Това е начинът на Mercedes да покажат среден пръст на всички. По-голям, по-тежък и по-дълъг от преди, W140 въвежда ново ниво на лукс. Но на съответната цена, която е с 25% по-висока от тази на W126.

Смята се, че в развойния процес на модела са инвестирани $1 млрд., които трябвало да се избият след това.

Mercedes-Benz

Следващата S-класа идва през 1998 г., точно във вихъра на световната рецесия. Но това е луксозен седан за 21 век. По-малък, по-лек и по-ефикасен от преди, Mercedes показва на света, че може да поправи грешките на миналите си опити.

Световната преса се влюбва в W220. Куентин Уилсън от Top Gea казва: „Ако питате мен, това просто е най-добрият автомобил в света."

На хартия е перфектен, а стигне ли се до технологията, там S-Class винаги е бил кристалната топка на автомобилните иновации, случаят с W220 не е по-различен.

Иновациите включват въздушното окачване Airmatic, Distronic радарек круиз контрол, безключов достъп и стартиране чрез старт бутон, вентилация на седалките с масажна функция. Фейслифтът ще въведе системата Pre-Safe.

Но след хвалебствията идва и реалността. Клиенти са шокирани, че тяхната лимузина е податлива на преждевременна ръжда, засягаща калниците, капака на багажника и компоненти по окачването.

Споменавайки окачването, системата Airmatic, която гарантира плавно движение по асфалта, е изтъкана от грешки в началните си години. Отказващи компресори, въздушни течове, дефекти в сензорите за отчитане на нивото, проблематични релета за компресорите са само част от проблемите на W220.

Някои собственици дори съобщават, че акумулаторът им се изтощава за една нощ в случай на силни ветрове. Причината е, че саморегулиращото се окачване остава активно дори когато автомобилът е изключен, опитвайки се да регулира нивото на колата при силни странични ветрове.

В средата на първото десетилетие на новия век Consumer Reports (CR) описва W220 като един от 4най-ненадеждните луксозни автомобили”.

Фейслифтът от 2003 г. внася доста подобрения в интериора, окачването Airmatic и двигателите. Непроменен остава 5,0-литровият V8, но напълно нов е V12 в S600L. S55 AMG получава турбо, а през 2004 г. идва и S65 AMG.

Но критиците винаги ще казват за W220, че това е най-лошата S-класа в историята. Mercedes трябва да поправи нещата с W221. Въпреки всичко W220 си остава голям пазарен успех, от модела са продадени 484 683 бройки между 1998 и 2005 година.

Заслужава ли W220 лошата си репутация? И да, и не. С изключение на Lexus LS430, модерните по онова време луксозни автомобили са също толкова проблематични, колкото е и W220, ако не е повече. BMW 7 Series (E65) също е доста проблемен автомобил. Механичните проблеми включват ангренажната верига, електрическите проблеми също са чести, както и тези с трансмисията и окачването. Не е по-различно положението и при Audi A8 (D3).

Източник на статията: carbuzz.com

Mercedes-Benz Mercedes-Benz S-Class W220 S-Class 560 e