Mercedes-Benz си върна лидерството и оглави класацията за най-ценен автомобилен бранд в света, която се изготвя от Brand Finance. Германският производител успя да детронира Tesla, която водеше през 2023 г., съобщава BusinessDay.
Според анализа, брандът на Mercedes-Benz вече струва 59,4 млрд. долара, като увеличава цената си с 1% за 2024 г. спрямо 2023 г. Същевременно Tesla струва 58,3 млрд. долара и отчита срив от 12%.
Основната причина за големия спад са множеството скандали около Tesla и особено самия Илън Мъск. Това влияе сериозно на репутацията на компанията и намалява стойността и значимостта на бранда ѝ.
Същевременно Mercedes успешно оптимизира разходите си, подбира добре продуктовата си гама и отчита добри финансови резултати. Компанията утвърждава и репутацията си на премиум бранд не само при автомобилите, но и при вановете. Така тя става по-устойчива и на все по-силната конкуренция от китайските производители, казват анализаторите.
В класацията влизат още Toyota, която е на трето място, следвана от Porsche и BMW. Шести са Volkswagen, следвани от Honda и Hyundai. На девето място е Ford, а в челната десетка влиза и Audi. Така германските производители доминират класацията, взимайки пет от местата.
Скоро обаче това може да се промени. Китайските брандове също увеличават своята стойност. Най-ценният китайски автомобилен производител е BYD, чиято стойност е 12,1 млрд. долара и отчита 20% ръст. За сравнение, Audi струва 14,4 млрд. долара.