С поред годишния доклад на Brand Finance, компанията от Щутгарт е увеличила стойността си с цели 24%, достатъчни Mercedes-Benz да оглави класацията за най-скъпа автомобилна марка. Тя е оценена на $43,9 млрд. Тук е моментът да напомним, че през миналата година компанията продаде с 9,9% повече коли, постигайки тотал от 2,3 милиона.
Второто място е за Toyota, чиято оценка спада с 6% спрямо предходната година, но е все още с почти 2 млрд. ($43,7 млрд.) по-скъпа от преследвача BMW. Баварците са оценени на $41,8 млрд., но с ръст от 6% на стойността на марката. Volkswagen, който през 2016 г. падна много назад в класацията, се отърсва от „Дизелгейт”, заемайки четвъртата позиция с оценка от $25,014 млрд. (+35%). Петото място е за Honda с оценка 22,132 млрд. (+4%).
Топ 10 допълват следните компании: Nissan с оценка $19,376 млрд. (-22%), Porsche с $19,055 млрд. (+54), Ford с $17,294 млрд. (-23%), Audi с $14,951 млрд. (+19%) и Chevrolet $12,822 млрд. (+11%).
Най-големият ръст на пазарната стойност на марката записва Aston Martin. Британската компания отчита ръст от цели 268% спрямо 2017 г. и сега е оценена на $3,6 млрд. Това е достатъчно за 24-та позиция.
На противоположния полюс се намира Opel, който е загубил 67% от стойността си спрямо предходната година.
В мощен подем са китайските марки. Тук отличник е Haval (+124% до $6,8 млрд.), Geely (+62% до $6,0 млрд.), BYD (+211% до $3,4 млрд.), Baojun (+98% до $1,8 млрд.) и Foton (+90% до $1,0 млрд.).
Класацията е съставена на база на няколко ключови индикатора. Тук влизат пазарна инвестиция, собствен капитал, бизнес представяне и др.
Mercedes показа фарове с резолюция от 2 млн. пиксела
Bugatti Chiron Sport свали 18 кг, добави 150 000 евро и вече струва 2 650 000