К акво по-добро място от Женева за представянето на нова версия на Chiron? Изложението в „Палекспо” е мястото, където сили мерят абсолютно всички. Във Франция акцентът е на родното производство. Същото е и на салона във Франкфурт. Но в Женева всички вадят най-доброто, а цветът на изложението дават малките дизайнерски студия, каросерийни компании и тунинг фирми, които показват ненормални спортни автомобили и странни дизайнерски визии.
Bugatti винаги е избирал именно салона в Женева, за да показва своите новости. Така бе и тази година, когато изненадващо се появи версията Chiron Sport. Два дни по ред бяхме в „Палекспо”, но нито веднъж, минавайки покрай щанда на марката, не го заварихме празен. Хората просто спираха да се полюбуват на това произведение, макар като визия до него да бяха разположени не по-малко атрактивни автомобили. Щандът на Koenigsegg е точно отсреща.
Но цифрите и имиджът на Bugatti ще привличат вниманието винаги. И така: Chiron Sport. Основното в този автомобил е, че е с 18 кг по-лек. Конските сили са останали без промяна: 1500. Окачването обаче е втвърдено с 10% и сега създателите му твърдят, че Chiron Sport ставал за каране на писта. Но Chiron никога не е бил предназначен за писта. Той е предназначен да помпа мускули на дълга права или да се движи с 40 км/ч по улиците на Княжеството.
Няма да се спираме на няколкото промени, довели до намаляване на теглото. Факт е, че изглежда превъзходно. Ще кажем само, че тези 18 кг по-малко се отразяват в намаляване на времето за обиколка на тестовата писта „Нардо” с 5 секунди.
По колосалния 8,0-литров W16 с 4 турбини няма промени. Ускорението до 100 км/ч трае 2,5 секунди, а максималната скорост е 420 км/ч. Това не е автомобилът, който ще се окичи със званието „Най-бърз на планетата”. Срещу него са изложени Regera и Agera, а пред няколко щанда и Venom F5. Но пък не му пречи да струва 150 000 евро повече, което ще рече 2 650 000 евро. Почвайте да спестявате.
Koenigsegg Regera, поне според мен, изглежда умопомрачително. И е на не повече от 5 метра от опонента си - Chiron Sport.
Българската Sin S1 е най-странната кола на салона в Женева