Mercedes направи фейслифт на GLE, а голямата новина е, че цялата гама на модела е електрифицирана. Разбирай - купето и SUV вече са само хибриди. И дизелът.
Да започнем от външните промени, които, както личи с просто око, са козметични.
Mercedes GLE-Class - Coupe and SUV
Хоризонталната лента в предната решетката се отличава, благодарение на някои хромирани елементи. Ъгловите отвори също са с голям хромиран акцент и докато фаровете са със същия размер и форма като предходния модел, вътре личат нови елементи.
Същото важи и за задните светлини. Общо-взето, това е визуалният фейслифт на Mercedes GLE-Class.
Вътре е същата история. Воланът е нов, личат сензори с допир на спиците, позволяващи на водача да контролира както централния екран, така и цифровите дисплеи на инструментите.
Вентилационните отвори са хромирани. Тапицерията Piano Black Flowing Lines - доскоро налична само за моделите на Maybach, се предлага и тук. Mercedes добавя пакет за офроуд за GLE 580, който включва предпазител на долната част и допълнителни 30 мм пътен просвет заедно с въздушното очакване AIRMATIC.
Като стана дума, а и формата го предполага, имаме офроуд режим, който може да показва наклони, ъгли на накланяне и ъгли на завиване. Същевременно можете да гледате предните колела на централния дисплей.
Да се върнем на голямата новина - въвеждането на plug-in хибрид. GLE 400e 4Matic съчетава електрически мотор с мощност 134 к.с. с познатия 2,0-литров 4-цилиндров двигател, генериращ комбинирана мощност от 386 к.с. (252 к.с. от ДВГ) и общ системен макс. въртящ момент от 600 Нм.
Mercedes казва, че хибридът ускорява до 100 км/ч за 6,1 секунди и може да работи само на електричество, благодарение на 31,2 кВч батерия. Официално посоченият пробег е 98-107 км (по WLTP).
Тук обаче има и дизел - 350 de 4Matic. Той е с познатия 2-литров двигател със 197 к.с., 440 Нм и още 134 к.с. мощност от електромотора. Така получаваме общо 331 к.с. и 750 Нм макс. въртящ момент. Батерията е същата - 31,2 киловата. Тук електричекият пробег е 94-109 км.
Ускорението до 100 км/ч отнема 6,9 сек. И в двата случая максималната скорост е 210 км/ч.
С други нива на оборудване GLE-Class притежава 48-волтова “мека” хибридна система. При нея се добавят едни 20 к.с. (boost) към вариантите 450 4Matic (3-литров мотор, 381 к.с., пикови 500 Нм), 300 d 4Matic (2-литров, 269 к.с., пикови 550 Нм) и 400 d 4Matic (3-литров, 367 к.с., пикови 750 Нм).
Колкото до AMG, GLE 53 и 63 S получават същите визуални промени. Максималната мащност остава същата и за двата модела, но леки промени в програмирането получават повече. GLE 53 е с 435 к.с. плюс 22 к.с. (560+200 ISG Нм) с 3-литровия мотор, турбокомпресор и електрически такъв с генератор стартер.
Късият спринт тук отнема 5 секунди, а макс. скорост е 250 км/ч.
AMG GLE 63 S все още се радва на 4,0-литровия V8 с два турбокомпресора. Той произвежда 612 к.с. плюс 22 к.с. (850+250 ISG Нм). Набира до 100 за 3,9 сек., максималната скорост е 280 км/ч.
Mercedes-Benz GLE-Class ще бъде пуснат в продажба по-късно тази година. Цената ще бъде обявена непосредствено преди пускането на пазара.