"Мегасити": Тайните на електрическото БМВ

Бъдещото БМВ Мегасити

, Спийд-прес/БМВ

Бъдещото БМВ Мегасити

Докато "Пежо" и "Ситроен" се подготвят да пуснат наесен "C-Zero" и "iOn", БМВ усилено работят върху собствения си електромобил.

Това не е първият опит на марката от Мюнхен. От 1972 г. насам са направени седем прототипа, припомня Спийд-прес.

Първият сериен модел ще има четири места, четири врати, дължина от четири метра, просторен багажник и автономиен преход от около 200 км. И ще носи името "Мегасити".

За разлика от конкуренцията, "БМВ Мегасити" е разработен около електрическата кинематика, а не обратното. Батерията е от SB Limotive (Samsung-Bosch) и е монтирана по дължината на пода, оптимизирайки както центъра на тежестта, така и багажния обем.

Електромоторът и електрониката са "имплантирани" в задната част. Намерението на БМВ е да използва последно поколение мотор с мощност около 125 kW (170 к.с.) и 250 Нм въртящ момент.

За да се подобрят резултатите, той (очаква се да влезе в тестова фаза през 2011 г. с Concept Active E, разработен на базата на Серия 1) е получил водно охлаждане.

При над 49 градуса по Целзий батерията и електрониката губят своята ефективност. Същото е, когато живакът е под нулата, затова БМВ обмислят и монтаж на нагревател.

Предизвикателството пред инженерите е теглото да не стане твърде голямо, тъй като "Мегасити" трябва да носи 250-килограмова литиево-йонна батерия.

Всички производители са изправени пред една и съща формула: тежък автомобил = повече батерии = по-висока цена. Затова БМВ залага на карбонова каросерия, лежаща върху алуминиево шаси.

Да направиш цялата рамка от карбон е технологично постижение, което е станало възможно чрез безпрецедентен процес с подсилване на въглеродните влакна.

"Мегасити" ще разполага и с двигател с вътрешно горене в предната част, който ще зарежда батериите.

Моделът ще дебютира във Франкфурт през 2013 г. Базовата цена ще е най-малко 40 хил. евро.

Източник на статията: Vesti.bg

електрически автомобил Мегасити БМВ