З аглавието казва всички важни цифри, но те са впечатляващи, затова ще ги повторим: 402 км/ч максимална скорост, 1050 к.с. мощност и цена от 1 970 000 евро. Това е духовният наследник на легендарния McLaren F1. Точно като него, Speedtail ще бъде произведен в тираж от само 106 бройки (всичките продадени). Също като него, конфигурацията на интериора е триместна с централно разположено шофьорско място и две пасажерски зад него. Също като него, Speedtail е направен за развиване на максимална скорост в права линия, а не е подчинен на философията на Р1 и Senna, които са предназначени за пистата. Но, за разлика от Bugatti Chiron, новото творение на McLaren не разчита на брутална мощ (1500 к.с.), а на аеродинамика, която „лепи“ автомобила върху пътя, за да може да развие заявените 402 км/ч.
Наподобяващ Volkswagen XL1, напомпан с анаболи и стероиди, карбоновото купе на дългия 5,2 метра автомобил е проектирано така, че да сече въздуха с възможно най-малкото съпротивление. Наподобяващата сълза форма на купето е основна за това, като тя предизвика и поляризиращи мнения. Но освен нея, за намаляване на въздушното съпротивление роля играят и други елементи. Такива са неподвижните капаци на предните колела, които помагат за насочване на въздушния поток към множеството вентилационни отвори.
Друг такъв елемент е липсата на странични огледала, заменени от подвижни камери. Когато бъде активиран режим "Velocity", те се прибират във вратите, а автомобилът се снижава с 35 мм, за да оптимизира допълнително аеродинамиката.
Всичко, което трябва да знаете за бруталния McLaren Senna
Мощност и аеродинамична ефективност в най-чистата им форма
Двойка подвижни елерони отзад влизат в действие в различните динамични настройки, но играят ролята и на въздушни спирачки.
Комбинираната мощност на хибридното задвижване възлиза на 1050 к.с., благодарение на които Speedtail ускорява от 0 до 300 км/ч за 12,8 секунди. Това е с 2,7 сек по-бързо от мощния 915 к.с. McLaren P1. Компанията не разпространява повече подробности за задвижването, но може да се предположи, че е използвана някаква доработена версия на 4,0-литровия V8 с две турбини от Senna, в който той развива 800 к.с.
Подобно на McLaren F1, неговият наследник поставя водача по средата оформената като сълза кабина. Оформлението е също толкова футуристично, колкото е и цената на самия автомобил. Електрохроматично стъкло позволява на пътниците да контролират количеството светлина, което да прониква в кабината.
За едва трети път в история си: Tesla излезе на печалба
Ненужните автомобилни опции за десетки хиляди
Данъкът им скача, но българинът продължава да купува стари коли