Mazda променя стратегията за е-колите, но остава консервативна

Компанията отново ще произвежда роторния си двигател, ще предлага коли с него и в Европа

Валентин Маринов,
Mazda CX 60

Mazda

Mazda подготвя актуализиран средносрочен план, който ще изложи намеренията на компанията до 2030 г. и ще прецизира стратегията му за електромобилите.

Очаква се японската фирма да засили своите EV амбиции, но не се очаква да направи драматични промени. Казано най-просто и ясно - ще остане консервативна и предпазлива, подобно на другите фирми от Страната на изгряващото слънце.

Сега в плана е залегнало 25 процента от глобалните продажби на Mazda да идват от електромобили през 2030 г. Това е далеч по-малко амбициозно в сравнение с много други производители. Ръководители в Mazda обаче посочват, че дилърите в САЩ са скептични относно краткосрочното търсене на електромобили.

Auto News Canada съобщава, че новият средносрочен план ще продължи до 2030 г. и ще даде приоритет на приходите и рентабилността пред обема. Така, всъщност, звучат плановете на всички автомобилни производители.

Mazda очаква глобалните й продажби да достигнат 1,8 милиона броя през 2025-2026 г. Това означава, че до 2030 г. може да има 450 000 електромобила Mazda по пътищата.

В близко бъдеще Mazda ще съживи своя роторен двигател. Очаква се производството му да бъде подновено в началото на 2023 г., като европейските продажби ще тръгнат скоро след това.

Mazda възнамеряваше да обяви новия си пран миналата пролет, но го забави поради войната в Украйна, проблеми с веригата за доставки и последствията от пандемията в Китай.

Освен това променящите се регулаторни рамки, като например Закона за намаляване на инфлацията в САЩ, също оказаха влияние.

електрически автомобили стратегия планове Mazda