С егментът на минивановете изглежда отива в историята и скоро такива автомобили май ще виждаме в музеите. И по българските пътища, разбира се - като закупени втора ръка от Западна Европа.
Продажбите на миниванове във Франция за първите три месеца на тази година клонят почти към нула, пише “Ройтерс”.
Същевременно огромен процент отива за SUV - 46 процента. Само с 1% повече вземат седаните. И тенденцията е, че скоро SUV ще застане начело, като в тази категория влизат и колите, които наричаме кросоувъри.
И това, независимо от по-високия разход, който имат този тип возила.
Всичко това явно е принудило Citroen да пенсионира добре познатия C4 Grand SpaceTourer. В официално прессъобщение на марката от концерна Stellantis се казва, че производството на семейния ван приключва през юли в музея в Испания. Дотогава ще бъдат изпълнени поръчките и завесата се спуска.
Citroen ще се съсредоточи към C5 Aircross SUV и C5X, към които така или иначе се насочват клиентите на Grand SpaceTourer.
Френският бранд затваря страница, в която за 30 години продаде близо 4,5 милиона минивана по цял свят. Началото бе поставено с Evasion през 1994 г. След това имахме Xsara, C4 Picasso, С8… Въпросните 4,5 млн. се дължат на всичките модели и варианти на вановете на Citroen.
Сега е време за промяна, дължаща се на променените изисквания и вкусове, както посочва компанията.