И зпълнителният директор на Stellantis Карлос Тавареш e уверен, че до няколко години концернът ще догони Tesla в ЕV надпреварата и ще се конкурира с бранда на Илон Мъск, а от всичко това ще спечелят потребителите.
Португалецът бе гост на организирана и предавана пряко от Mobility TV World сесия с въпроси и отговори.
Той призова да се правят инвестиции в инфраструктура със зарядни станции, което още повече да окуражи хората да сменят конвенционалните коли с електромобили.
Опитвайки се да не бъда арогантен, аз съм много уверен, просто уверен, че ние ще настигнем Tesla в следващите няколко години и това ще е една много здравословна конкуренция, каза Тавареш, цитиран от “Ройтерс”. - И много добра за клиентите ни също така.”
Stellantis е четвъртият по големина автомобилен производител в света, събрал 14 марки, сред които Opel, Peugeot, Citroen, FIAT, Alfa Romeo, американските Chrysler, Jeep и Dodge…
За всички тях се планира пълна подмяна в гамата до края на десетилетието, като двигателите с вътрешно горене ще бъдат забравени. Амбициозни планове бяха представени преди броени дни.
А през миналата седмица Tesla получи разрешение (под условие) за довърши гигантския си завод край Берлин, с помощта на който готви мощна атака и в Европа.
Същевременно Тавареш стана първият автомобилен шеф, който открито каза, че компанията му ще изнесе бизнеса си от Русия. Тя има завод за ванове в Калуга заедно с Mitsubishi. Той ще бъде преместен в Западна Европа, по думите на мениджъра.
Нови инвестиции в Русия не стоят на дневен ред”, отговори босът на въпрос.
В последните дни се заговори, че страната окупатор в Украйна може да започне да национализира замразени бизнеси. Днес руската прокуратура обяви, че започва проверка, след като е получила сигнали от управляващите.
Повечето автомобилни компании заявиха, че мярката да спрат производство е само временна, те не могат да продължат заради липсата на части. Въпреки това “Интерфакс” обяви списък, в който личат бизнесите на VW, Toyota, Hyundai и т.н. и т.н.
Условието на Русия е фирмите да продължат да плащат заплати или поне да прехвърлят активите и пасивите си на местни партньори.
Почти всички големи производители спряха експорта за Русия, съобразявайки се с мерките на САЩ и ЕС. Като отговор Кремъл обяви, че също спира износа на вече произведени автомобили, самолети, дронове и всичко останало.