Lancia се завръща с лукс и онлайн продажби

Компанията първо ще обнови Ypsilon, след това ще представи още два компактни модела

Lancia 2022

Lancia

Новият мениджмънт на Lancia с исторически за марката модели и единствения актуален - Ypsilon.

Stellantis обяви плановете си за възръждане на Lancia - 50 процента от продажбите да са онлайн, като същевременно марката ще бъде позиционирана като премиум, обяви босът на компанията Лука Наполитано в официално изявление.

Някога вълнуваща, иноватива и спортна, Lancia стигна дъното, като в момента продава само един автомобил на един пазар - Ypsilon в Италия.

На първо време компанията ще го обнови и от 2024 г. ще го представи в Германия, Франция, Белгия и Испания. Това са пазарите, на които, според Lancia, брандът има най-голям потенциал. Нататък е възможно в списъка да бъдат включени и други.

Новият Ypsilon ще излезе като EV и с двигател с вътрешно горене, но след това всички следващи модели ще са електрически, посочи Наполитано. Плановете са това да започне да се случва от 2026 г. През 2028 г. ДВГ ще бъде оставен извън сметките.

Босът добави, че вижда около 100 дилърства в 60 големи европейски града и доста засилено присъствие на марката в дигиталния свят. Неговите очаквания са 50 на сто от продажбите да се осъществяват онлайн и явно към това ще бъдат насочени и усилията.

Стратегията на Lancia e за 10 години напред. Тя включва общо три модела.

През миналата година при формирането на Stellantis имаше стекулации, че италианската компания ще бъде закрита. Босът Карлос Тавареш обаче реши да й даде шанс, поставяйки я в една група с Alfa Romeo и DS. Трите ще имат общи технологии, така ще пестят разходи.

След Ypsilon ще последва компактен кросоувър, засега наречен Aurelia, Той трябва да види бял свят през 2026 г. За след още две години пък е планиран хечбек, може би в С сегмента. Отново - те ще са луксозни електромобили.

И по отношение шоурумите ще се разчита на координация с Alfa и DS.

Lancia

завръщане онлайн продажби Лука Наполитано Lancia Delta Stellantis