Р уският президент Владимир Путин за първи път се спря по-подробно на казуса с напускащия страната му западен бизнес, като не подмина в частност и автомобилния.
Той направи това на среща с членове на правителството, други политици и влиятелни личности, излъчена на видео, предаде “Ройтерс”.
Ще бъде малко по-скъпо за тях, но тези хора карат Mercedes 600s и ще продължат да го правят. Мога да ви уверя, че те ще продължат да си купуват такива автомобили отнякъде, откъдето и да било.”
Това бе по повод санкциите на Запада - всевъзможни стоки и услуги, като например коли, не се внасят, а не се и произвеждат, поне тези, които имат заводи. Путин коментира конкретно богатите руснаци, свикнали да се глезят с луксозни автомобили и всичко останало.
Специално Mercedes е на огромна почит в Русия, като олигарсите, пък и престъпните босове бронират возилата си. Самият Путин притежава пригодени за него и обезопасени с най-висока защита поне два Mercedes-а.
През 2019 г. той откри завода на марката край Москва.
Ние няма да се лишим от всичко това. Те опитват да ни ограничат, но в модерния свят това е невъзможно, нереалистично”, допълни Владимир Владимирович.
Той дори приветства напускането на западните гиганти. Увери, че на тяхно място се настаняват местни фирми, които запазват работните места. А Русия намира пазар в Азия. Определи случващото се като повратна точка в историята на страната.
Като погледнем тези, които си тръгват - трябва да благодарим на Господ може би. Ние ще заемем техните ниши с нас бизнес и наша продукция. Той вече расте и така ще продължи да бъде благодарение на нашите партньори.”
Путин призна, че руските компании срещат трудности с пазари, доставки и т.н., но всичко щяло да си дойде на мястото, да се оправи, имало решение за всичко.
Според руски медии Путин е “благословил” възраждането на “Москвич”, който след над 20 години отново ще се се произвежда в завода, оставен от Renault на Москва и държавата. Преди дни стана ясно, макар и още без официално потвърждение все още, че това ще е практически ребрандиран китайски автомобил.
За последното помага “Камаз”, който е на път също да скъса сътрудничеството си със западен производител - камионите Daimler.