BMW и Toyota, както и фирми за отдаване под наем и лизинг на автомобили от цяла Европа, призоваха Европейската комисия да не определя задължителни квоти за закупуване на електрически автомобили за корпоративни автопаркове, твърдейки, че това би било изключително скъпо и контрапродуктивно.
Изпълнителният орган на ЕС ще представи серия от предложения на 16 декември, които биха могли да дадат на европейския автомобилен сектор по-голяма гъвкавост при постигането на целите за емисиите CO2, както и да облекчат ефективната забрана за продажби на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035 г.
Пакетът ще включва и планове за корпоративни автопаркове, като например служебните автомобили, които съставляват около 50 до 60% от продажбите на нови автомобили в ЕС. В обсъжданията по темата в Брюксел фигурира електрическа квота, изискваща 50% от новите автомобили, закупени за официални или бизнес цели, да бъдат електрически до 2027 г., и 90% до 2030 г.
В писмо до председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен и други комисари, 67-те подписали заявяват, че основните пречки пред навлизането на електрическите автомобили са разходите за покупка и експлоатация, както и недостатъчната инфраструктура за зареждане. В писмото се казва, че задължителната квота би била „силно вредна“ и че високата цена би оставила компаниите с две възможности – да задържат по-старите автомобили за по-дълго време или да намалят покупките на нови.
В писмото се казва, че комбинацията от стимули и инвестиции в зарядна инфраструктура е най-бързият начин за увеличаване на продажбите на електрически автомобили.
Необходими са стимули и за пазара на употребявани електромобили, като се има предвид, че много лизингови автомобили често се препродават след две или три години.