Компаниите са изправени пред угрозата от десетки милиарди евро глоби

Това ще се случи, ако не покрият изискванията на ЕС за нивата на вредните емисии в моделните си гами до 2025 г. А Лука де Мео споменава цифрата 15 млрд.

Пламен Георгиев,
Лука де Мео Renault 5

, CarMarket.bg

Renault 5

Б авното разгръщане на електрическата мобилност на пазара носи риск от до 15 милиарда евро санкции за автомобилните компании на Стария континент, заяви изпълнителният директор на Renault Group Лука де Мео.

През 2025 г. в сила ще влязат по-строгите изисквания за нивата на СО2 емисиите в моделните гами на компаниите. От сегашните 116 г/км таванът ще падне до 94 г/км.

Ако продажбите на електромобили останат на днешното ниво, европейската индустрия може да трябва да плати 15 милиарда евро глоби или да се откаже от производството на повече от 2,5 милиона автомобила“, каза де Мео пред радио France Inter.

„Скоростта на навлизане на EV е наполовина от това, от което бихме се нуждаели, за да постигнем целите, които биха ни позволили да не плащаме глоби“, каза де Мео, който е и президент на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

Превишаването на ограниченията за CO2 може да доведе до глоби в размер на 95 евро за излишен грам CO2 на километър, умножен по броя на продадените автомобили.

Това може да доведе до глоби от стотици милиони евро за големите автомобилни производители.

„Всички говорят за 2035 г., след 10 години, но ние трябва да говорим за 2025 г., защото вече се борим“, каза той.

Трябва да ни се даде малко гъвкавост. Определянето на срокове и глоби, без да можем да направим това по-гъвкаво, е много, много опасно“, каза той.

Доклад от август от Dataforce показва, че производителите ще трябва рязко да увеличат продажбите на изцяло електрически и хибридни автомобили въпреки „пазарния скептицизъм“ по адрес на EV, за да постигнат целите за 2025 г.
Ford и Volkswagen са автомобилните производители, които са били най-далеч от постигането на целта си, казва докладът на Dataforce.

Toyota, която продава малък брой напълно електрически автомобили, но голям брой хибриди с ниски емисии, е най-близо до целта за 2025 г.

Източник на статията: autonews.com

вредни емисии глоби Европейски съюз Лука де Мео