Клиентите са виновни, че следващият топ модел на BMW ще е SUV, а не суперавтомобил

Това е обяснението на шефа на BMW M, което звучи повече от логично

BMW XM

, BMW

BMW XM

Т ази години BMW M GmbH празнува своя 50-годишен юбилей, като кулминацията по повод този празник ще бъде представянето на серийния XM, който ще застане на върха на М-гамата на баварците. Но ако все още има някой, който не знае, върхът на тази гама вече ще се заема от огромен SUV, а не от нисък и суперспортен автомобил, наследник на легендарния М1.

Отговорът на въпроса „Защо” е много лесен, поне според Франк ван Мил, шефът на BMW М, който казва, че SUV са най-актуалната тема в момента:

Когато направихме М1, всяка автомобилна компания, която искаше да каже „Имам нещо специално”, правеше спортен автомобил – това бе сегментът, в който всеки искаше да влезе. Ако погледнем днес кой е най-големият, най-важният и най-бързо растящият сегмент, това без съмнение е SUV сегментът. И, за разлика от други производители, ние все още нямаме върховен луксозен флагман на върха на М”.

С други думи казано, хората харесваха спортните автомобили, но сега са влюбени в SUV-овете, карайки производителите да вадят модел след модел.

BMW вече има SUV във всеки сегмент чрез Х1 до Х7 (няма пропусната цифра), като повечето от тях имат чистокръвни М-варианти (X3, X4, X5, X6).

Проблемът за ван Мил е, че баварците нямаха SUV от най-високо ниво, с каквито разполагат други основни играчи.

На сцената имаме  Mercedes-AMG G63, Lamborghini Urus, Aston Martin DBX и т.н. За клиентите това е нещо, което липсва на М. Тук имаме най-голямо търсене.”

Дълги години вървяха слухове, че BMW M ще изкара модерна интерпретация на емблематичния М1, с който да влезе дори на територията на Ferrari. Но те така и не се материализираха, а за сметка на това зелена светлина получи този огромен SUV, който бе лансиран в концептуална форма през миналата година, а самото събитие привлече погледите в България, тъй като бяха използвани кадри от родината.

Серийният модел се очаква да бъде представен през есента с плъг-ин задвижване. Първата версия ще предлага 650 к.с. и 800 Нм от новоразработен V8 и електромотор. Втората версия, която ще се появи на по-късен етап, вероятно доближаваща се до цифрите 748 к.с. и 1000 Нм, които бяха обявени за концепта XM.

BMW M BMW M GmbH BMW